سود سهام سهامداران کی واریز می شود؟

در آستانه پایان سال برخی صاحبان سهام عدالت همچنان منتظر دریافت سود سهام عدالت سال ۹۸ هستند. آیا ممکن است تا پیش از پایان امسال سود سهام عدالت سال ۹۸ به حساب صاحبان سهام عدالت واریز شود؟

به گزارش رکنا ، طبق گفته رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس پرداخت سود برای برخی از سهامداران تا پایان امسال انجام نخواهد شد.

مهدی سعادتی گفته است: تمام تلاش ما بر این است که حق سهامداران که واریز سود سهامشان است حتما انجام شود. اما منابع کافی نداریم که سود سهام همه سهامداران را واریز کنیم، برای برخی از سهامداران قبل از پایان سال واریز می‌شود و برخی دیگر بعد از عید سودشان را دریافت می‌کنند.

چرا برای برخی سهامداران سود واریز نشده؟

طبق اظهارات سعادتی، علت این که سود سهام عدالت برای برخی از سهامداران واریز نمی‌شود این است که یا توان واریز وجود ندارد یا اطلاعات سهامداران برای واریز موجود نیست.

پیش از این، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: واریز سود سهام عدالت افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، به حساب آن‌ها واریز می‌شود، سود سال ۹۸ سهام عدالت افرادی هم که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند توسط شرکت سمات واریز می‌شود.

درگیری مجلس با بودجه واریز سود سهام عدالت را به تاخیر انداخت

در وعده جدید دیگر هدی سعادتی، رییس فراکسیون سهام عدالت مجلس گفته است: قرار بود سود سهام عدالت تا پایان سال واریز شود که به علت درگیری مجلس با بودجه ، مقرر کردیم تا سه ماه ابتدایی سال آینده سود به حساب سهامداران عدالت واریز کنند.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد برای کسانی هم که تا پایان امسال سود سهام عدالت واریز نشود، نهایتا تا پایان بهار سال آینده این مبالغ واریز خواهد شد. میزان این مبلغ برای دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟