مردم نسبت به افق روشن آینده اقتصاد کشور اطمینان داشته باشند

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با تاکید بر این نکته که همه باید تلاش کنند به نحو موثر از ثمره مقاومت و مقابله با جنگ تحمیلی اقتصادی در جهت رونق اقتصادی کشور و جبران لطمات تحریم ها بهره ببرند، افزود: برای دولت مسجل و اثبات شده است که هدف کارگردانان شکست خورده جنگ اقتصادی، برهم زدن آرامش اقتصادی کشور است و امروز تلاش می کنند پیروزی ملت در جنگ اقتصادی را بی ثمر و به کام مردم تلخ کنند.

روحانی افزود: من مطمئنم که فعالان اقتصادی کشور و مردم با روشن بینی، به این نوع اظهارات و اقدامات توجه و اعتنا نمی کنند و با اطمینان، آرامش و امید به افق روشن اقتصاد کشور به فعالیت های خود با قدرت ادامه می دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با فروکش کردن انتظارات تورمی و روند رو به رشد صادرات نفتی و غیر نفتی شرایط اقتصادی کشور به سمت بهتر شدن حرکت می کند، اظهار داشت: اهمیت بازارهای اقتصادی ایجاب می کند آرامش لازم در این بازارها برقرار باشد.

روحانی تاکید کرد: دشمنان عصبانی تلاش می کنند روند مثبت را متوقف یا کند سازند و با تبلیغات وسیع رسانه های معاند و جنگ روانی، عمدتا بدنبال این هستند که روند کاهش نرخ ارز و قیمت کالاها را شرطی نمایند.

رئیس جمهور با بیان اینکه با شکست جنگ اقتصادی ترامپ، نگاه طرف های تجاری ایران تغییر یافته و مناسبات اقتصادی کشور درحال ورود به مرحله جدیدی است، تصریح کرد: همه باید کمک کنند که بازارهای حساس نظیر ارز در چارچوب سیاست هایی که بانک مرکزی اعمال می کند مدیریت و به تعادل برسد.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه از روند بررسی و تغییراتی که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در منابع و مصارف لایحه بودجه 1400 داده است،گزارشی ارائه کرد.

براساس گزارش ارائه شده در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تبعات و عوارض ناشی از تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس در زمینه افزایش منابع درآمدی و مصارف بودجه بر اقتصاد کشور و معیشت مردم، بررسی شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟