وام مسکن کم بهره برای این کارکنان و بازنشستگان + جزئیات

به گزارش رکنا، محمود شایان در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بانک مسکن و وزارت دفاع برای تامین مالی ساخت واحدهای مسکونی مختص کارکنان و بازنشستگان اظهار کرد: در قالب این تفاهم‌نامه تامین منابع برای تامین مالی واحدهای مسکونی مختص کارکنان و کارمندان و همچنین بازنشستگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جانب بانک مسکن و با اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت با نرخ‌های 6 و 8 درصدی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: این اقدام با همکاری و موافقت بانک مرکزی، پیگیری‌های دولت، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن به سرانجام رسیده و از طریق سپرده‌گذاری در حساب صندوق یکم امکان‌پذیر است.

وی بابیان اینکه در قالب این تفاهم‌نامه اعتباری بالغ‌بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات به 41 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط پیش‌بینی‌شده است، گفت: هدف از این اقدام، سرعت بخشی و تسهیل شرایط ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی برای این گروه از متقاضیان است که توسط وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و واگذاری مسکن به آن‌ها در قالب طرح اقدام ملی برنامه‌ریزی‌شده است.

جزئیات اقساط وام مسکن کم بهره

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه این تسهیلات ارزان‌ترین تسهیلات در شبکه بانکی در بخش مسکن است گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اقساط این تسهیلات نیز 144 ماهه در نظر گرفته ‌شده است.

شایان افزود: سقف این تسهیلات در شهرهای بزرگ 80 میلیون تومان و در شهرهای با جمعیت بیش از 200 هزار نفر، 60 میلیون تومان است. همچنین با هماهنگی‌های صورت گرفته و موافقت بانک مرکزی امکان اختصاص این تسهیلات به‌صورت زوجین با همسران کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح نیز فراهم‌ شده که با این اقدام گام مثبت و موثری در تامین مسکن این گروه از متقاضیان برداشته خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟