جو نزولی دلار آرام گرفت؟

به گزارش رکنا،در حالی که دو هفته پیش اسکناس آمریکایی نزدیک به 7 درصد از ارزش خود را از دست داده بود، در هفته گذشته، بازدهی این ارز به حدود منفی 4 درصد رسید. کاهش سرعت نزول دلار و برگشت این ارز از کانال 21هزار تومانی موجب شده است که انتظارات افزایشی بار دیگر در بازار تقویت شوند. با این حال، خریداران حاضر نیستند بی گدار به آب بزنند و با مشاهده کوچکترین نشانه کاهشی، از بازار خارج می شوند. به عنوان مثال، روز پنج شنبه اسکناس آمریکایی زمانی که به مرز 23 هزار تومانی نزدیک شد، فروش ها شدت گرفت و قیمت درهمان کانال 22 هزارتومانی باقی ماند.
در بازار ارز بیشتر معامله گران رفتار احتیاطی را در پیش گرفته اند و تنها اقدام به خرید و فروش های سریع می کنند؛ در واقع پس از نزول شدید ابتدای هفته، از روز سه شنبه، شرایطی در بازار شکل گرفت که برخی از معامله گران تصور کردند، ممکن است از فروش بی محابای دلار دچار ضرر شوند. زمانی که قیمت دلار تا مرز 21 هزار تومانی پایین رفت، خریدها در بازار ارز بیشتر شد و برگشت اسکناس آمریکایی به کانال های بالاتر موجب شد که فروشندگان محتاط تر شوند.
هفته گذشته در بازار سکه نیز قدرت بیشتر با فروشندگان بود و در نهایت این فلز گران بها حدود 2 درصد از ارزش خود را از دست داد. علی رغم افت قیمت فلز گران بهای داخلی، معامله گران توانستند مرز 10 میلیونی را حفظ کنند.

هدف اول معامله گران سکه در روزهای نزولی هفته گذشته نیز حفظ همین مرز روانی بود. آن ها اعتقاد داشتند، اگر سکه درکانال 9 میلیون تومانی تثبیت شود، موج بیشتری از فروش ها به بازار هجوم خواهد اورد. یکی از عواملی که به سکه بازان کمک کرد، برگشت قیمت دلار بود؛ البته در مقطعی افزایش قیمت طلای جهانی نیز به کمک سکه آمد تا در محدوده 10 میلیون و 400 هزار تومان به کار خود پایان دهد.
هفته گذشته کمترین بازدهی برای ربع سکه رقم خورد. این سکه کوچک بیش از 7 درصد از ارزش خود را از دست داد و در محدوده 3 میلیون و 600 هزار تومان به کار خود پایان داد.

در اوایل هفته، ربع سکه حتی تا محدوده 3 میلیون و 400 هزارتومانی نیز عقب نشسته بود. به باور تحلیل گران، ربع سکه نسبت به سایر انواع سکه حباب قیمتی بیشتری داشت و زمانی که شرایط بازار نزولی شد، نسبت به سایر دارایی ها با سرعت بیشتری سقوط کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟