یارانه های دولتی که در بهمن ماه به حسابتان واریز می شود +جزئیات

به گزارش رکنا، طبق برنامه زمان‌بندی دولت باید در ماه آینده سه یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی، یارانه معیشتی بنزین و یارانه معیشتی کرونا را واریز کند، همچنین پرداخت عیدی سال ۱۴۰۰ کارمندان جزو پرداختی‌های دولت در ماه بهمن است.

یارانه معیشتی بنزین

پانزدهمین مرحله یارانه معیشتی بنزین در بهمن ماه امسال به حساب ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود.

مبلغ این یارانه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

پرداخت این یارانه از دی ماه سال گذشته منظم شده و در روز دهم هر ماه واریز می‌شود.

یارانه نقدی

صدوبیستمین مرحله یارانه نقدی در روز بیستم بهمن به حساب ۷۸ میلیون نفر واریز می‌شود. همچنین مبلغ این یارانه در تمام مراحل قبلی تغییر نکرده و همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفر است.

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی

دو مرحله از یارانه معیشتی کرونا در ماه‌های آذر و دی واریز شده و دو نوبت دیگر آن باید در ماه‌های بهمن و اسفند امسال واریز شود.

در دو نوبت قبلی این یارانه در روزهای پایانی ماه واریز شده که به نظر می‌رسد در بهمن نیز طیق روال قبل پرداخت شود.

حدود ۳۴ میلیون نفر این کمک بلاعوض را دریافت می‌کنند که ۹ میلیون نفر از آنها از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر دریافت می‌کنند. ۲۵ میلیون نفر دیگر که فاقد بیمه، حقوق و جزو یارانه بگیران معیشتی هستند مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت می‌کنند.

عیدی سال ۱۴۰۰

در متن قانون کار آمده که کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نباید از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

در سال‌های گذشته عیدی کارمندان با حقوق بهمن واریز می‌شود. حداقل دستمزد امسال یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان است که حداقل عیدی امسال سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و حداکثر آن پنج میلیون و ۷۳۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران در خصوص عیدی کارگران عنوان کرده که معمولاً عیدی و پاداش پایان سال کارگران بر اساس قراردادهای کار در اسفند ماه پرداخت می‌شود اما کارفرمایانی که از تمکن مالی و نقدینگی لازم برخوردارند از بهمن ماه همراه با حقوق و دستمزد کارگران عیدی و پاداش پایان سال را هم می‌پردازند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟