به زودی شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود

رکنا: دبیرکل انجمن بنکداران مواد غذایی ایران ارز دولتی را متهم اصلی گرانی دربازار خواند و اظهار داشت: خوشبختانه به غیر از روغن جامد تمامی انبارها پر از جنس است و به زودی شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود.

قاسم علی حسنی دبیر کل بنکداران موادغذایی ایران در گفت وگو با رکنا درباره قیمت اجناس در بازار افزود: واقعیت امر این است که سال 99 در یک قرن اخیر سالی استثنائی بود. متاسفانه شاهد تغییر چند باره قیمت توسط تولیدکنندگان و همچنین بی انصافی فروشندگان و در نهایت، آوار شدن مشکلات بر سر مصرف کنندگان بودیم.

بعد از این شاهد کاهش قیمت ها خواهیم بود

وی در ادامه افزود: اما خبرهای خوش بعد از این است ،هراتفاقی که در گذشته رخ داد مربوط به گذشته است. اما میتوانم این خبر خوب را بدهم که به غیر از دو محصول مثل روغن جامد که درحال برطرف کردن مشکلات در تأمین آن هستیم بعد از این شاهد کاهش قمیت‌ها خواهیم بود.

اینجا ایران است، گران فروشی کنید، کسی پیگیری نمی کند

حسنی با بیان اینکه درحال حاضر دغدغه تولیدکنندگان فقط فروش است و امروزه عرضه بر تقاضا پیشی گرفته افزود: واقعیت امر این است که قیمت هایی که در مدت قبل شاهد بودیم منطقی و علمی و قانونی نبود. به طور حتم گران فروشی صورت می گرفت با اینکه نظارت هم بود. اما با این روند در تولید انبوه و انبارهای مملو از جنس و رکود بازار باعث می شود که قیمت ها پایین بیاید.

بازار تهران

مشکل اساسی اختصاص ارز دولتی است

دبیرکل انجمن بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: در خصوص روغن مایع باید به این موضوع اشاره کرد که صفر تا صد با ارز دولتی وارد می شود. متاسفانه تمام این آسیب ها به دلیل این ارزهای اختصاص یافته است. با این حال در حوزه روغن مایع مشکل برطرف شده اما در حوزه روغن جامد همچنان مشکل داریم .

بانک مرکزی از ارائه قطره چکانی ارز دست بردارد

حسنی در ادامه با اشاره به اینکه ارز دولتی مشکل ساز است گفت: خروج ارز 4200 تومانی به تبدیل شدن آن ارز نیمایی یکی مشکلات اقتصادی است که نبض بازار به خصوص بازار مواد غذایی را برهم می زند. از بانک مرکزی می خواهیم دست از ارائه ارز قطره چکانی و اختصاص یافته بردارد و اجازه دهد بازار قیمت را خودش تعیین کند. بازار عرضه و تقاضا است و بی شک وقتی در بازار بحث رقابت پیش بیاید بازاری‌ ها سود یک درصد را به سه درصد ترجیح می دهند و فقط برآورده کردن تقاضای جامعه فکر می‌کنند.آخررین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 641577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟