تصویب FATF چه تاثیری بر قیمت دلار و بورس دارد ؟

به گزارش رکنا، شب گذشته، لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست دولت برای تمدید مهلت بررسی لوایح «اف‌ای‌تی‌اف» در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

بازار دلار و سکه

با اعلام اخبر موافقت رهبر انقلاب با تمدید بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند این خبر بیش از هر بازاری، دلار را متاثر کند و در کاهش قیمت آن تاثیر قابل توجهی داشته باشد. اما برای بازار سهام به نظر می‌رسد سیگنال مثبتی محسوب شود.

تا پیش از این در روز گذشته قیمت دلار در بازار به 25،900 تومان و دلار صرافی ملی به 25،850 تومان کاهش یافته بود.

برخورد قضایی در بازار ارز، اظهارات با سیگنال‌های اطمینان‌بخش از سوی مسئولان و اعلام بهبود رشد اقتصادی کشور از جمله اخباری بود که احتمالا اثر ارزانی بر بازار ارز داشته باشند. حال در کنار این اخبار می‌توان به خبر مهم درباره fatf هم اشاره کرد که احتمالا کاهش قیمت دلار را تشدید خواهد کرد.

علاوه بر این سیگنال‌ها، روز گذشته نرخ دلار نیمایی 25341 تومان اعلام شده بود که نشان می‌داد احتمالا دلار بازار و صرافی ملی در روزهای آینده برای نزدیک شده به نرخ دلار نیمایی روندی نزولی را احتمالا در پیش بگیرند.

در بازار طلا نیز روز گذشته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: چنانچه فردا قیمت انس جهانی طلا و قیمت دلار کاهش یابد، احتمالا قیمت طلا و سکه ارزان می‌شود.

نادر بذرافشان گفته بود: در یک هفته گذشته تقاضا برای خرید مصنوعات طلا و سکه به پایین‌ترین حد خود رسیده است. عدم تقاضا برای خرید طلا و سکه باعث شده که از ابتدای هفته قیمت طلا و سکه مجددا ارزان شود.

بورس و دیگر بازارهای سرمایه

اما در بازار سهام امیدها برای صعودی‌تر شدن شاخص بیشتر شده است.

علی خسروشاهی و عباس علی حقانی‌سب از جمله کارشناسانی هستند که از مثبت بودن روند شاخص بورس در روزهای آینده سخن گفته‌اند.

آیا بازارها طبق انتظار عمل خواهند کرد و همزمان با افت احتمالی قیمت دلار و طلا، بازار سهام روند صعودی خود را ادامه خواهد داد؟ آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 640088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟