علت شکستگی لوله انتقال نفت در میانکوه اردل مشخص شد

به گزارش رکنا ، استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ظهر روز یکشنبه با رانش کوه در منطقه بین گندمکار و شهر سرخون بخش میانکوه اردل لوله انتقال نفت واقع در این منطقه دچار شکستگی شد.

اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در شهرستان اردل افزود: با شکسته شدن لوله از طریق پرتاب سنگ بزرگی که بر اثر رانش کوه رخ ‌داد، نفت با فشار وارد رودخانه سرخون می‌شود و خسارت قابل توجهی را به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: با رخ دادن این حادثه روند انتقال نفت از مسیر خوزستان متوقف می‌شود و روز دوشنبه برای ترمیم این لوله و برآورد خسارت‌های احتمالی، ستاد مدیریت بحران استان تشکیل می‌شود.

عباسی تصریح کرد: آلودگی نفتی ناشی از شکستگی لوله خسارت قابل توجهی بر شیلات، زمین‌های کشاورزی، محیط‌زیست، آب شرب و کشاورزی و باغداری منطقه وارد کرده است که تمامی این خسارت‌ها برآورد و برای جبران به ستاد بحران کشور اعلام می‌شود.

پیش از ظهر روز یکشنبه (۲۳ آذر) خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستای گندمکار شهرستان اردل دچار شکستگی می‌شود.

این حادثه منجر به ورود حجم قابل توجهی از نفت به چشمه سرخون و اراضی اطراف آن شده است که در پی آن برخی مناطق نیز به سبب پخش گاز ناشی از نفت رها شده دچار آتش‌سوزی می‌شود که ساعتی قبل با تلاش نیروهای امدادی و آتش‌نشانی مهار می‌شود.

بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل است که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 639775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟