وام یک میلیون تومانی کرونا واریز شد + نحوه باز پرداخت

وام کرونا / مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا تا ظهر روز پنج‌شنبه توسط بانک مرکزی به حساب مشمولان واریز می شود؛ آنطور که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرده این سازمان پس از دریافت لیست افراد شناسایی شده واجد شرایط از وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ظهر روز سه شنبه مورخ 1399/09/18 ، با ویرایش لیست مذکور به منظور تهیه فرمت مورد نظر بانک مرکزی در کوتاهترین زمان ، لیست نهایی به تعداد 2،481،290 را در ساعت 10 صبح چهارشنبه مورخ 09/19 /1399 جهت واریز وام به بانک مرکزی ارسال کرد.

طبق اعلام مدیریت کل اعتبارات بانک مرکزی، براساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا بالغ بر 21 میلیون و 569 هزار و 155 نفر تاکنون از تسهیلات یک میلیون تومانی سیستم بانکی (طی پنج مرحله) بهره‌مند شده‌اند که مقرر شده اقساط تسهیلات پرداختی طی 31 قسط از حساب یارانه‌ای ایشان کسر شود.

همچنین در ادامه حمایت‌های ستاد ملی مدیریت کرونا و شبکه بانکی از یارانه بگیران در هفته گذشته، تعداد 4 میلیون و 513 هزار و 739 نفر سرپرست خانوار که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و فاقد درآمد ثابت هستند از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها (با اخذ پیامک از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) شناسایی و به نظام بانکی معرفی شدند، از تسهیلات مجدد یک میلیون تومانی بهره‌مند شدند.

مرحله دوم واریزی وام یک میلیون تومانی کرونا انجام شد

ضمن اینکه در مرحله جدید تا ساعت 12 روز پنجشنبه مورخ 20 آذر ماه 1399 از تعداد 2 میلیون و 481 هزار و 290 سرپرست خانوار یارانه بگیر معیشتی که از سوی سازمان هدفمندی به شبکه بانکی معرفی شده‌اند، تسهیلات مربوط به حساب 99.9 درصد از افراد یاد شده واریز شده است. همچنین امکان واریز تعداد 1.649 فقره تسهیلات به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطاها میسر نشده است.

بر این اساس در دو مرحله پرداخت تسهیلات به یارانه بگیران معیشتی، تاکنون بالغ بر 6 میلیون و 993 هزار و 380 سرپرست خانوار از تسهیلات یک میلیون تومانی بهره‌مند شده‌اند.

بدیهی است در صورت اخذ اطلاعات افراد مشمول جدید در مراحل بعدی (یارانه بگیران معیشتی فاقد درآمد ثابت) از سوی سازمان هدفمند سازی یارانه ها تسهیلات یک میلیون تومانی به حساب متقاضیان متعاقباً واریز خواهد شد.‌

با ادامه شیوع ویروس کرونا و افزایش فشار اقتصادی به خانوارهای ضعیف و متوسط جامعه و البته بعد از پافشاری مجلس به پرداخت یارانه های حمایتی به مردم، دولت اعلام کرد که به 11 میلیون خانوار مجدداً وام یک میلیونی پرداخت خواهد کرد ضمن اینکه به مدت 4 ماه نیز ماهانه 100 هزار تومان به 30 میلیون نفر می پردازد.

طبق اعلام وزارت رفاه، تمامی افرادی که در نوبت قبل، وام کرونای معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت وام یک‌میلیون‌تومانی باشند.

نکته مهم اینجاست که افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

بازپرداخت وام یک میلیون تومانی کرونا

بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یک‌میلیون‌تومانی با نرخ کارمزد 4 درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی مصوب جلسه دوازدهم مورخ 1399/01/09 ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط 30ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود.

کمک معیشتی 100 هزار تومانی کرونا

ضمن اینکه کمک بلاعوض (ماهانه مبلغ یک‌میلیون ریال به‌ازای هر یک از اعضای خانوار) از آذرماه تا پایان سال جاری به‌مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود. تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال 1399 درنظر گرفته می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟