حقوق کارگران در سال 1400چقدر است؟

حقوق کارگران / علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه 1400 بیان کرد: متاسفانه طبق بررسی‌هایی که انجام شده بودجه سال آینده چندین ایراد اساسی دارد. نخست این‌که بودجه به جای واقعی بودن تعهدی است.

 

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: به طور مثال در بودجه سال ۱۴۰۰ گفته شده که ما روزانه چیزی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت که باتوجه به شرایط تحریمی کشور اجرایی شدن آن سخت است.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که در بودجه سال ۱۴۰۰ ما بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار میلیارد ریال کسری داشته باشیم.

نماینده مردم ساری خاطر نشان کرد: مهمترین ایراد بودجه سال ۱۴۰۰ این است که دهک‌های پایینی جامعه آن‌طور که باید به آنها پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: اقشار آسیب پذیری مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته‌اند برای‌شان افزایش حقوق ۲۰ درصدی دیده شده است و یا افزایش حقوق کارگری شفاف نیست.

میزان افزایش حقوق کارگران

بابایی کارنامی با بیان این‌که پیش بینی ما برای افزایش حقوق کارگری ۴۰ درصد است، گفت: درست است در بودجه خیلی نمی‌شود بر روی حقوق کارگری بحث کرد و شورای عالی کار برای موضوع باید تصمیم بگیرد اما وظیفه ما است که شرایط را گوشزد کنیم.

وی افزود: ایراد بعدی بودجه این است که بودجه تولید محور نیست و به شدت نگران این موضوع هستیم.

بابایی کارنامی تاکید کرد: به هرحال توقع جامعه کارگری این است که دولت مسیر بودجه اش را از مسیر تولید عبور دهد و امنیت شغلی کارگران را در نظر بگیرد، بنابراین باید به این امر اهتمام ورزید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟