درآمد سالیانه مهندسین پزشکی در کشور های جهان چقدر است ؟

درآمد سالیانه مهندسی پزشکی / برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد در رشته مهندسی پزشکی ، اولین شرط مهارت و علاقه شما به این رشته است برای تمام رشته ها اگر مهارت و علاقه لازم را برای کار را داشته باشید ، آینده شغلی شما اطمینان بیشتری خواهد داشت و مهندسی پزشکی هم همینطور. در وضعیت کنونی ، بازار کار اکثر رشته های دانشگاهی آن طور که باید مطلوب نیست اما وضعیت بازار کار و درآمد مهندس پزشکی به نسبت از وضعیت بازار کار سایر رشته های مهندسی مثل بازار کار مهندسی برق ، بازار کار مهندسی کامپیوتر و بازار کار مهندسی عمران بهتر است ، زیرا ارزش اقتصادی تجهیزات پزشکی و هزنیه طراحی و تعمیر این تجهیزات بسیار بالاست و به همین دلیل مسئولان بیمارستان ها سعی در حفظ و نگهداری تجهیزات پزشکی دارند و همنی موضوع باعث شده است حتی دانشجویان ترم آخر رشته مهندسی پزشکی جذب بازار کار شوند.

میزان درآمد و بازار کار مهندسی پزشکی

مهندسان پزشکی می توانند در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ، سازمان تامین اجتماعی ، بنیاد مستضعفان و جانبازان ، مرکز تحقیقات وزارت دفاع ، شرکت های تجهیزات پزشکی ، وزارت صنایع ، وزارت فرهنگ و آموزش عالی … مشغول به فعالیت شوند. میزان درآمد مهندس پزشکی در هر یک از مراکز و ارگان های دولتی و غیردولتی متفاوت است و مهندس با توجه به سمتی که دارد ، می تواند به کسب درآمد بپردازد.

درآمد مهندس پزشکی در شرکت های دولتی مطابق با قانون حقوق کشوری تعیین می شود اما در شرکت های خصوصی درآمد مهندسان معمولا بیشتر است به خصوص که در حال حاضر 80 درصد صنعت پزشکی را ، خرید و فروش تجهیزات پزشکی تشکیل می دهد ، مهندس پزشکی که بتواند خود دستگاهی را طراحی و به فروش برساند ، درآمد بالایی خواهد داشت لوازم و دستگاه های پزشکی بسیار گران هستند و با فروش آن ها می توان به سود خوبی رسید.

میزان درآمد و بازار کار مهندسی پزشکی در برخی کشور های جهان

وضعیت بازار کار مهندسی پزشکی در برخی کشور های جهان به خصوص کشورهای آمریکا ، کانادا ، استرالیا و انگلستان بسیار ایده آل است و مهندس پزشکی که قصد مهاجرت داشته باشد ، می تواند در کشور های مذکور درآمد زیادی داشته باشد.

درآمد سالانه مهندسی پزشکی در آمریکا سالیانه 100 هزار دلار می باشد.

درآمد سالانه مهندسی پزشکی در استرالیا سالیانه 80 هزار دلار آمریکا می باشد.

درآمد سالانه مهندسی پزشکی در انگلستان سالیانه 50 هزار دلار آمریکا می باشد.

درآمد سالانه مهندسی پزشکی در کانادا سالیانه 60 هزار دلار آمریکا می باشد.

حوزه های کاری مهندسان پزشکی

ساخت ربات هایی که به معلولین ، سالمندان و بیماران در فعالیت های روزانه کمک کند.

ساخت تجهیزات توانبخشی مثل دستگاه های کمک شنوایی ، کمک بینایی ، کمک گویایی و …

طراحی پای مصنوعی

ساخت دستگاه فشارسنج

ساخت دستگاه آپتولموسکوپی

ساخت دستگاه تنفس مصنوعی

ساخت دستگاه دیاترمی

و …

بازار کار و درآمد گرایش های مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری و در 11 گرایش به شرح زیر ارائه می شود :

بالینی

بیوالکتریک

بیومکانیک

بیومواد

مهندسی بافت

پردازش تصاویر پزشکی

مهندسی توانبخشی

مهندسی ورزش

مدل سازی سیستم ‌های فیزیولوژیکی

ابزار دقیق در مهندسی پزشکی

مدیریت فناوری اطلاعات پزشکی

حوزه کاری و فرصت های شغلی پیش رو برای هر یک از گرایش های مهندسی پزشکی متفاوت است و دانشجویان گرایش های مختلف در طول دوره تحصیل مهارت های متفاوتی را کسب می کنند.

رشته مهندسی پزشکی گرایش بالینی

گرایش بالینی مهندسی پزشکی بیشتر در حوزه آموزش و نظارت تکنسین تجهیزات پزشکی و ارائه مشاوره به کارکناه بیمارستان ها در جهت استفاده و به کارگیری درست از تجهیزات پزشکی ، فعالت می کند. مهندسان پزشکی بالینی هم در زمینه ساخت و فرایند محصولات و هم در زمینه بهینه سازی تجهیزات آموزش می بینید و در نتیجه پلی رابط میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان دستگاه های پزشکی هستند.

رشته مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک

گرایش بیوالکتریک مهندسی پزشکی طیف وسیعی از شغل ها را شامل می شود و در تعریفی کوتاه ، بیوالکتریک عبارت است از علم استفاده از اصول الکتریکی ، مغناطیسی و الکترومغناطیسی در حوزه شاخه های پزشکی. دانشجویان این گرایش یا یادگیری علوم پایه مهندسی مثل ریاضی و فیزیک و تا حدی علوم پایه پزشکی با مدارهای الکتریکی و تکنیک های استفاده شده در تجهیزات پزشکی مانند سیستم های تصویر برداری ، سیستم های پرتو پزشکی و … در بدن آشنا می شوند و می توانند در حوزه های زیر فعالیت کنند :

پردازش سیگنال های حیاتی

پردازش تصاویر پزشکی و سیستم های تصویربرداری

طراحی بخش های الکترونیکی و کنترل اعضاء و اندام مصنوعی و ساخت وسایل توانبخشی

ثبت سیگنال های حیاتی و طراحی سیستم های مانیتورینگ بیمارستانی

طراحی و ساخت سیستم های درمانی و آزمایشگاهی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک

بیومکانیک در یک تعریف ساده عبارت است از به کارگیری علوم مهندسی مکانیک در علوم پزشکی و زیست شناسی. پیشرفت در گرایش بیومکانیک مهندسی پزشکی مصادف است با ساخت اعضای مصنوعی مثل قلب مصنوعی ، دریچه‌ های قلب ، ساخت مفاصل مصنوعی ، ساخت ارتز ها و پروتز ها ، ابزارهای کمکی تشخیصی و جراحی ، مویرگ ‌ها ، استخوان‌ ها ، غضروف ‌ها و … که این گرایش درآمد بسیار زیادی را برای مهندس پزشکی در پی خواهد داشت.

رشته مهندسی پزشکی گرایش بیومواد

گرایش بیومواد رشته مهندسی پزشکی در جایگزینی و تعویض اعضا و اندام های بدن است که بر اثر بیماری یا آسی و تصادف کارکرد خود را از دست داده اند. در این گرایش تمرکز بر تهیه مواد گوناکون طبیعی و مصنوعی است و درک و فهم درست از اجزا و بافت های بدن و تغییرا سلولی ، لازمه موفقیت در این رشته است و کارشناس بیومواد باید تغییرات سلولی که منجر به نارسایی عملکرد سلول و رفتار غیر معمول می شود ، بشناسد. خلاصه ای از آموزش هایی که به دانشجویان گرایش بیومواد داده می شود عبارتند از :

آشنایی کامل با علم تولید و کاربرد مواد شامل پلیمرها ، فلزات ، سرامیک ‌ها و کامپوزیت‌ها

شناخت کافی در زمینه‌ برقراری ارتباط مواد با محیط بیولوژک بدن نظیر آناتومی و فیزیولوژی بافت‌های مختلف بدن

آشنایی با روش‌های نوین دارورسانیی و انتقال کنترل شده داروها به بدن

و …

احتمالا این را هم بپسندید رشته زیست شناسی گیاهی – معرفی جامع و بازار کار زیست شناسی گیاهی

رشته مهندسی پزشکی گرایش مهندسی بافت

در یک تعریف خلاصه ، مهندسی بافت عبارت است از به کارگیری اصول و روشهای مهندسی در علوم زیستی برای درک بهتر ارتباط میان ساختمان بدن و عملکردن بافت های مختلف در شرایط سلامتی و بیماری. هدف از این گرایش تولید جایگزین های بیولوژیک برای بازسازی ، حفظ و بهبود عملکرد اندام های بدن است و فردی که از این رشته فارغ التحصیل می شود ، تخصص لازم را در آناتومی ، بیوشیمی و مکانیک سلول ها و ساختار های درون سلولی را به دست می آورد و می تواند در مشاغل زیر فعالیت داشته باشد :.

استاد دانشگاه

پژوهشگر

کارشناس تجهیزات پزشکی

کارشناس آزمایشگاه غذا، دارو و بهداشتی

کارشناس یا مدیر خرید و تدارکات

کارشناس تحقیقات بازار

و …

مهارت های لازم برای کسب درآمد مهندسی پزشکی

درآمد مهندسی پزشکی - میزان درآمد و بازار کار رشته مهندسی پزشکی

مسلما مهندسان پزشکی که مهارت و تخصص بیشتری داشته باشند ، فرصت های شغلی بهتر و در نتیجه درآمد بهتری هم کسب می کنند.

علاقه مندی به علومی مانند ریاضیات ، فیزیک ، شیمی و زیست شناسی

تسلط بر زبان انگلیسی برای فهمیدن دستورالعمل های مربوط به نحوه استفاده و بکارگیری دستگاه ها و تجهیزات پزشکی

علاق مندی به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی

آشنایی با بازاریابی و فروش مخصوصا برای مهندس پزشکی که وارد حوزه خرید و فروش تجهیزات پزشکی می شود.

توانمندی در حوزه تخصصی مثلا مهندس پزشکی بیوالکتریک باید در مباحت برق و الکترونیک نیز قوی باشد و در گرایش های دیگر نیز به همین صورت

مهم ترین نرم افزار های تخصصی رشته مهندسی پزشکی

نرم افزار LabVIEW

نرم افزار Pspice

نرم افزار Proteus

نرم افزار MATLAB

اگر می خواهید به درآمد مهندسی پزشکی برسید و در بازار کار نیز موفق شوید و شغل مناسب و پردرآمدی را در حوزه تخصصی خود به دست آورید ، می توانید از فارغ التحصیلان این رشته و افرادی که در این حوزه مشغول هستند راهنمایی دریافت کنید. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 636678 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟