پایین ترین قیمت بیت کوین از سال 2012 تا 2020

بیت کوین / بیت کوین که یک ارز دیجیتال و شکلی از دارایی دیجیتال می باشد، به طور کلی طی گذشت زمان قیمتش تغییراتی کرده است با این حال اگر بخواهیم نمودار قیمت بیت کوین از ابتدا تا کنون را بررسی کنیم لازم است موادی را مد نظر قرار داد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اولین رمزنگاری به وجود آمده، بیت کوین است که توسط گروهی ناشناس در سال ۲۰۰۸ به جهان معرفی شده است. این ارز دیجیتالی با هدف از بین بردن کامل مشکلات موجود در سیستم های پرداختی سنتی ارائه شده است و تا به امروز نیز نیز موفقیت زیادی به دست آورده است.

با این حال لازم است بدانید این پول الکترونیکی همتا به همتا از ابتدا تاکنون تغییراتی را داشته است به طوری که شما می توانید با بررسی قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۱۰ تاکنون با دید وسیع تصمیم گیری کرده و راحت تر بتوانید در خصوص خرید و فروش بیت کوین و انواع ارز دیجیتالی تصمیم بگیرد.

قیمت بیت کوین از سال 2010 تا 2012

نمودار قیمت بیت کوین به گونه ‌ای است که نشان می دهد این ارز دیجیتال در سال ۲۰۰۸ ارزشی برابر با 0 داشته به طوری که در این مرحله که تا سال ۲۰۱۰ ادامه داشت؛ اما در هفده می ۲۰۱۰ نخستین صرافی بیت کوین فعالیت خود را به صورت مجازی آغاز کرده که در این زمان اولین جهش در قیمت این ارز دیجیتالی مشاهده شد و قیمت بیت کوین به 0.003 دلار رسید.

در ۲۲ می ۲۰۱۰ نیز اولین پرداخت بیت کوین انجام طوری در این زمان برای اولین بار قیمت بیت کوین به 0.004 دلار رسید. پس از آن در ۱۱ جولای ۲۰۱۰ ناگهان نرخ معامله بیت کوین ده برابر شده و به قیمت 0.08 دلار رسید. پس از آن در سال ۲۰۱۱ بعد از ۲ سال از پیدایش بیت کوین، این ارز دیجیتال قیمت گذاری شده و در ۹ فوریه ۲۰۱۱ قیمت آن به یک دلار رسید.

پس از این در یک ژوئن ۲۰۱۱ نیز ارز دیجیتالی به رکورد جدید ۳۱ دلار دست یافت اما در انتهای سال به 2 دلار تنزل کرد. در سال ۲۰۱۲ نیز شاهد رشد نسبی قیمت بیت کوین بودیم به طوری که ارزش خرید و فروش بیت کوین در ابتدا این سال چهار دلار و در انتها به حدود ۱۳ دلار رسید.

قیمت بیت کوین از سال 2013 تا 2015

نوسانات قیمت بیت کوین نشان می دهد در سال ۲۰۱۳ این ارز دیجیتالی تفاوت قیمت هایی را مشاهده کرده به طوری که این سال بیت کوین کار خود را به صورت جدی آغاز کرد و نخستین دستگاه خودپرداز بیت کوین در کالیفرنیا شروع به کار نمود.

نمودار قیمت بیت کوین نشان می دهد که در سال ۲۰۱۳ نوسان قیمتی در ماه آوریل به ۲۶۶ دلار رسید، اما در دسامبر به ۶۰۰ دلار تنزل پیدا کرد. نمودار قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۴ نیز افت شدیدی پیدا کرد به طوری که می ‌توان گفت این سال، سال چندان خوبی برای این ارز دیجیتالی نبود.

در ماه فوریه و در ماه مارس قیمت آن به ۴۵۰ دلار رسید اما پس از آن افت شدیدی داشت. اما در سال ۲۰۱۵ سال امید دوباره برای بازار خرید بیت کوین بود و اگرچه در ابتدای سال قیمت این ارز دیجیتالی ۳۰۰ دلار بوده و سپس به ۱۵۰ دلار رسید اما این افت ‌قیمت چندان دوام نیاورد و در ماه مارس دوباره قیمت بیت کوین به ۵۰۴ رسید و در انتهای سال با قیمت ۴۰۰ دلار خرید و فروش شد.

قیمت بیت کوین از سال 2016 تا 2018

در اوایل سال 2016 نیز این ارز دیجیتالی با قیمت 400 دلار معامله شد اما در ماه های بعدی ارزش آن افزایش پیدا کرده به طوری که این افزایش قیمت به صورت مستمر مشاهده می ‌شود. در سال 2017 بیت کوین رشد قیمتی شدیدی را تجربه کرده به طوری که به بالاترین قیمت خود از ابتدا رسید.

در ابتدای سال 2017 قیمت بیت کوین به ۱۰۰۰ دلار رسید و سپس قیمت‌ بیت ‌کوین ۳۰۰ درصد رشد داشته و برای نخستین بار به ۱۰ هزار دلار افزایش پیدا نمود که این افزایش قیمت تا دسامبر ادامه داشت. در سال ۲۰۱۸ نیز قیمت بیت کوین با نوسانات زیادی همراه بود به طوری که در ابتدای سال ۲۰۱۸ قیمت آن به 16.455.99 دلار رسید.

در این زمان قیمت بیت کوین رشد خود را داشت به طوری که در ابتدای ماه مارس با قیمت 11.547 دلار خرید و فروش می شد و سپس الگوی کاهشی این قیمت ادامه داشت و در چندین ماه بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار نوسان داشت و سپس در انتهای ۲۰۱۸ با قیمت ۴۰۰ دلار معامله شد.

قیمت بیت کوین در سال 2019

اما در خصوص نمودار قیمت بیت کوین در سال 2019 باید بدانید که در این سال به عقیده تحلیلگران ارزهای دیجیتالی در فصل زمستان به سر می برد به طوری که در سه ماه ابتدایی ۲۰۱۹ بیت کوین به ۳۰۰۰ دلار خرید و فروش و سپس رشد خود را آغاز کرد به طوری که تا مرز ۱۴۰۰ دلار رسید.

قیمت بیت کوین سال 2020

براساس آخرین اخبار منتشر شده، بهای بیت‌ کوین که محبوب‌ترین ارز دیجیتالی به شمار می‌آید با رشد ۱۷ درصدی در یک هفته گذشته وارد کانال ۱۵ هزار و ۵۰۰ دلاری شد.

کارشناسان می‌گویند: افت ارزش دلار و ابهامات مربوط به آینده اقتصاد جهانی از جمله فاکتورهای رشد بهای بیت‌کوین به شمار می‌آید.

به باور کارشناسان، با پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات بر «دونالد ترامپ» جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و بازگشت ثبات نسبی به اقتصاد این کشور که به سبب بحران کرونا با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده،‌ بهای بیت‌کوین همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد.

این ارز دیجیتالی جذاب که هر روز به شمار طرفدارانش افزوده می‌شود، ‌در ماه اوت (مرداد- شهریور)‌ افزایش ۶۰ درصدی را تجربه کرد و از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بهایش ۳۰۰ برابر شده است.

برخی کارشناسان اقتصادی براین باورند که ورود بایدن به کاخ سفید می‌تواند سبب رونق ارزهای دیجیتال و در صدر آنها بیت‌کوین شود، زیرا ریاست جمهوری وی می تواند ارزش دلار را کاهش دهد.

بر این اساس، با افت ارزش دلار سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای دیگر مانند ارزهای دیجیتال تمایل بیشتری نشان خواهند داد.

همچنین برخی از درگاه‌های اینترنتی مانند «پی پال» (Pay Pal) تصمیم دارند از ارز دیجیتال در ارائه خدمات به مشتریان بهره گیرند که این مساله سبب افزایش ضریب نفوذ این ارز می‌‎شود.

گفتنی است شماری از نهادهای معتبر جهانی، زمینه را برای ورود ارزهای دیجیتالی در نظام مالی خود فراهم آورده اندT به عنوان مثال بانک مرکزی روسیه در نظر دارد از سال آینده میلادی طرح پایلوت روبل دیجیتالی را آغاز کند. چین نیز بر این باور است که ارزهای دیجیتال تاکنون تراکنش‌های اولیه موفقیت آمیزی را تجربه کرده اند.

اتحادیه اروپا نیز می‌کوشد معاملات ارزهای دیجیتالی را قانونی کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 625537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟