قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه 14 آبان 99

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که پس از انتشار نتایج اولیه آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که حکایت از رقابت نزدیک دو کاندیدای رقیب یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن دارد ارزش دلار تقویت شده است، قیمت طلا روز چهارشنبه کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.43 درصد کاهش به 1900 دلار و 92 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.60 درصد افت به 1899 دلار رسید.

کایل رودا تحلیلگر بازارهای مالی در موسسه آی جی گفت: «بازار اعتقاد خود به پیروزی مقتدرانه بایدن را از دست داده است.» در ایالت مهم فلوریدا، ترامپ با اختلافی اندک از بایدن پیش است، در حالی که نتایج در سایر ایالت های مهم هنوز نتایج مشخص نشده است.

سرمایه گذاران امروز ابتدا خود را برای پیروزی بایدن آماده کرده بودند. انتظار می رود پیروزی بایدن موجب اتخاذ اقدامات محرک اقتصادی گسترده و کمک به ترمیم اقتصاد بحران زده آمریکا شود. اما با شمارش بخش بیشتری از آرا مشخص شد که بایدن حداقل با اختلاف فاحش برنده انتخابات نخواهد بود.

میت شروود، رئیس بخش استراتژی سرمایه گذاری موسسه پرپتوال در این باره گفت: «من فکر می کنم احتمال پیروزی قاطع هر یک از کاندیداها در حال کمرنگ شدن است و همین سبب می شود شانس ارائه یک بسته محرک مالی بزرگ در روزهای نخست دولت احتمالی بایدن پایین بیاید.»

به دنبال ارائه بسته محرک اقتصادی بی سابقه در کشورهای مختلف جهان از زمان شیوع کرونا، قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 25 درصد رشد داشته است. ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان امروز شاهد 0.7 درصد رشد بود.

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا گفت: «طلا با مقاومت فنی در سطح قیمت 1912 دلار مواجه شده و شاهد ریزش قیمت بوده است. عامل دیگر افت قیمت طلا پیشتازی ترامپ در ایالت مهم فلوریدا بوده است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟