اظهار شرمندگی وزیر صنعت، معدن و تجارت

خودروی بی کیفیت/ به گزارش رکنا، علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت اظهار داشت: متاسفانه در حوزه خودرو عقب‌افتادگی داریم و نتوانستیم آنطور که باید در ساخت داخل عمل کنیم. در تحریم‌ها مشخص شد که صنعت خودرو چه میزان وابستگی ارزی دارد و به محض اینکه پایه ارزی کشور افزایش پیدا می‌کند چندین برابر محصولات نهایی مثل خودرو افزایش قیمت دارد. امیدواریم که با توجه وضعیت پیش آمده اقدامات لازم را در جهت ساخت داخل انجام دهیم.

وی افزود: در زمینه‌ی خودرو نیز تصمیمات خوبی در حال اتخاذ است. باید برای شرکت‌های دولتی، شرکت‌های رقیب ایجاد کنیم که کیفیت را بالا ببرند و رقابت در بازار افزایش پیدا کند. بتوانیم گام به گام انحصار را بشکنیم که با بازار خوبی که در حوزه خودرو داریم امکان این فراهم شود که مصرف‌کنندگان از خودروی مناسب با قیمت مناسب برخوردار شوند.

رزم حسینی با اشاره به شرایط خودروسازی کشور تصریح کرد: به دلیل همین شرایطی که گفتم باید شرمنده مردم باشیم که نتوانستیم خودروی مناسب با کیفیت مناسب عرضه کنیم. من فکر می‌کنم با همکاری خوبی که تا الان داشتیم و حتما در جهت تعمیق آن اقدام خواهیم کرد، بتوانیم زمینه ساخت داخل را بهبود ببخشیم.

وی افزود: امسال در زمینه لوازم خانگی ۵۸ درصد افزایش تولید داشتیم. با رفتن شرکت‌هایی که در کشور بودند فرصت خوبی برای شرکت‌های داخلی ایجاد شد و این افزایش تولید اتفاق افتاد که محصولاتشان نیز محصولات با کیفیت و خوبی است.

وزیر صمت در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت داخلی برای یک جهش تولیدی مناسب است. البته باید بروکراسی نحس اداری، قوانین مزاحم و بخشنامه‌های شبانه را با یک هم‌اندیشی با تشکل‌های بخش خصوصی، مجلس محترم و دولت از میان برداریم. البته ما در این چهار هفته دست نگه داشتیم و هیچ بخشنامه‌ای را ندیدید که یک تصادف اقتصادی را در اقتصاد ایران به وجود بیاورد و یک بخشی از شرکت‌ها متضرر شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 621461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟