چرا یارانه نقدی افزایش پیدا نمی کند ؟  قادری نماینده مجلس از اختلاف با دولت گفت!

یارانه نقدی / افزایش تورم و افزایش قیمت در بازار کالاهای اساسی و همچنین عدم توازن درآمد با مخارج ها ، زندگی مردم را سخت کرده است. این در حالی است که مبلغ یارانه نقدی هنوز همان 45 هزار تومان است. اگر با یارانه 45 هزار تومانی در سال 89 می توانستیم بخشی از سفره قشر محروم را تامین کنیم ، امروز با یارانه نقدی 45 هزار تومانی فقط می توان در ماه 2 کیلو مرغ خریداری کرد.

جعفر قادری نماینده حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در دوره‌ های هشتم ، نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی و شهردار سابق شیراز است. قادری همچنین اقتصاددان، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در دوره نهم نیز بوده‌است. گفتگوی کوتاه رکنا با این نماینده مجلس درخصوص امکان افزایش یارانه نقدی از سوی مجلس را بخوانید:

آیا یارانه نقدی افزایش می یابد ؟

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چرا یارانه نقدی افزایش نمی یابد؟ گفت: دلیل این سوال کاملا روشن است. منبعی برای افزایش مبلغ یارانه نقدی وجود ندارد. از کجا باید این افزایش صورت گیرد. بودجه ای برای این بخش وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح اولیه هدفمندی یارانه ها مبنی بر این بود که به مرور پرداختی یارانه نقدی کاهش پیدا کند. قرار بر این بود که این یارانه به صورت یارانه غیر نقدی و یارانه به خدمات کالاهایی که مورد استفاده قشر کم درآمد است ، تعلق بگیرد. بنابراین برای افزایش مبلغ یارانه نقدی ، هم منابع کافی وجود ندارد و هم با طرح هدفبندی یارانه ها مغایر است.

جعفر قادری

قادری در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر این که اگر بودجه کافی ندارید، پس از کجا قرار است طرح یارانه جدید کالاهای اساسی تامین شود ؟ گفت : هنوز طرح یارانه جدید کالاهای اساسی یا کالا برگ ، محل اختلاف بین دولت و مجلس است. هنوز اجماعی بین دولت و مجلس در خصوص این طرح وجود ندارد.

این نماینده مجلس یازدهم در مورد امکان یکی شدن یارانه ها نیز افزود:  باید در این مسیر تلاش شود. اما کار آسانی نیست. یارانه های نقدی زمان معینی دارد. یارانه های دیگر مقطعی است و ممکن است در برحسب زمان و شرایط در مورد آن تصمیم گیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟