بازدید از شرکت آلومتک قزوین/خط تولید کابل های فشار قوی+فیلم
حجم ویدیو: 12.55M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53

به گزارش اقتصادی رکنا،شرکت آلومتک و آلومراد تولید کننده کابل های فشار قوی است.این شرکت در شهر صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد و نزدیک به سه دهه است که کار می کند.

شرکت کار خود را با خرید یک باغ ملک آغاز کرد و محل کارخانه تا به حال تغییر نکرده است اما دفتر مرکزی این شرکت در تهران است که 25 نفر پرسنل در آن مشغول به کار هستند.این در حالی است که در کارخانه حدود هشتاد پرسنل مشغول کار هستند.

مهندس مرتضی جنت آبادی مدیر روابط عمومی و شورای اسلامی کار شرکت آلومتک و آلومراد در توضیح نحوه عملکرد این شرکت گفت:«در کارخانه آلومتک کابل های فشار قوی برق تولید می کنیم.این کابل ها با ابعاد و اندازه های مختلف برای کل کشور و متناسب با شرایط آب و هوایی هر نقطه جغرافیایی تولید می شود.مثلا برای شمال کشور بر اساس درخواست خودشان و با شرایط متناسب آب و هوای آنجا کابل مناسب همان نقطه تولید می شود و در جنوب کشور بر اساس شرایط خاص خودشان تولید می شود.و همین شرایط تولیدی برای ناحیه کویری و بندر عباس و کیش هم رعایت می شود.با رعایت همین تناسب هم به کشورهای ارمنستان و سوریه و عراق صادرات داریم.»

آلوم تک قزوین

تولیدات دیگر آلومتک

جنت آبادی در ادامه گفت:«شرکت آلومتک دو دستگاه پرس دوهزار و دو هزار و پانصد تنی دارد که انواع کابل های پست برق را تولید می کند و انواع و اقسام ملزومات وزارت نیرو و صنعت خودرو از جمله لباس کار را تولید می کند.

عمده ترین تولید پرس ما پروفیل در و پنجره است و لباس هایی که برای صنعت برق مکمل کابل تولید می شود چون هر کسی کابل را می خرد در کنارش لباس کارهای ما را هم می خرد.

و یک شرکت دیگر در کنار ما فعالیت می کند که کابل های روکش دار بر اساس درخواست تولید می کند.

مهم ترین قسمت شرکت ،شرکت آلومراد است که مواد اولیه آلومتک را تولید می کند.»

آلوم تک قزوین

بیشتر تولیدات مصرف داخلی هستند

از حدود 15 سال قبل مشکلات عدیده واگذاری و شرایط تولید مال در وزارت نیرو بعد از واگذاری سبب شد

تولیدات شرکت کابل سازی فروکش کرد.جنت آبادی در این خصوص می گوید:«کابل ها حدود 15 سال است عوض نشده و یکی از بحران های قطعی برق به دلیل افت جریان فشار مخصوصا در شمال و جنوب کشور همین است.که باعث مشکل انتقال نیرو می شود.

اگر مطابق استانداردها کابل ها تعویض شود؛ ما سه شیفت کاری هم کار کنیم،پنج تا شرکت آلومتک هم پاسخگوی نیاز کشور نخواهد بود.»

شرکت آلومتک تکنولوژی به روز دنیا را در تولید دارد.کابل های او.پی.جی دار تولید می کند که انتقال و سرعت نیرو بالا و حجم آن کمتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 618018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟