پرداخت وام و تسهیلات به کسب و کارهای روستایی + جزئیات

علی اصغر نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره هدف‌گذاری صندوق برای اشتغال روستایی در سال جدید گفت: برای امسال پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای روستایی هدفگذاری شده است، هرچند محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم استقبال مردم از مراجعه به بانک به دلیل ترس از انتقال این ویروس باعث عقب‌ماندگی‌هایی در پرداخت تسهیلات شده، اما تمام تلاش ما این است که در شش ماه دوم سال این کاهش پرداخت را که عامل اصلی آن کاهش مراجعات مردمی است جبران کنیم.

وی با بیان اینکه به دلیل حمایت از کسب و کارها، پرداخت وصول اقساط تا سه ماه به تعویق افتاد که این برای صندوق بار مالی ۶۰۰ میلیارد تومانی به همراه داشت اما در راستای حمایت از کسب و کارهای ایجاد شده اجازه دادیم وصول این اقساط تا چند سال عقب‌تر باشد افزود: می‌دانیم که در شش ماه دوم امسال هم سایه کرونا در فعالیت‌های این چنینی سنگینی می‌کند اما امیدواریم پرداخت‌ها تسریع شود.

وی درباره پرداختی‌های طرح اشتغال روستایی گفت: تاکنون، بیش از ۳۸ هزار طرح روستایی تسهیلات پرداخته‌ایم و بیش از این تعداد پرونده‌های متقاضیان را بررسی و تصویب کرده‌ایم. در دو سال گذشته به ۳۸ هزار طرح تایید شده، دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که تا به امروز برای روستاییان امکان پرداخت چنین منابعی فراهم نشده بود اما خوشبختانه در این دوره با همکاری دولت و مجلس و با دستور مقام معظم رهبری، بخشی از منابع صندوق کارآفرینی امید به رونق کسب و کار روستایی و حفظ اشتغال مردمان این منطقه اختصاص پیدا کرده‌است.

نورالله زاده گفت: تسهیلات اختصاصی، جهشی در حوزه اشتغال روستایی ایجاد کرده.این جهش و تحول در کسب و کار روستایی هم در آمار و ارقام و هم در مشاهدات میدانی قابل ارائه و احساس است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در روستاهایی که طرح اشتغال روستایی اجرا شده است، شاهد توسعه روستا و رشد مهاجرت معکوس بوده‌ایم. همین موضوع باعث ترغیب روستاییان هم جوار شده است.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین اثر آن توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت بوده است؛ به طوری که حتی شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاها هم بودیم و در بازدیدهای میدانی بارها شاهد آن بودم که عده‌ای به واسطه اجرای همین طرح‌های توسعه‌ای از شهرهای بزرگ به سرزمین مادری خود برگشتند.

نورالله زاده با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد توسعه روستا هستیم گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند کسب و کار روستایی را افزایش دهد و باعث صعودی‌ شدن سیر مهاجرت معکوس شود، رواج این الگوهای توسعه روستایی است. هر یک از روستاهای ایران محصولات خاص و منحصر به خود را دارند و با توانمندسازی بومیان و آموزش می‌توانیم از این ظرفیت‌ها به نفع خود مردم روستا استفاده کنیم.

نوراله زاده با تاکید بر اینکه این اقدامات، خارج از پرداخت تسهیلات انفرادی به کسب و کارها و اشتغالزایی است، گفت: درحال‌حاضر به دنبال انعقاد قرارداد با افرادی هستیم که با مفهوم کار در روستا آشنا هستند، تا بتوانیم از طریق شعار «هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه» را محقق کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 616997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟