سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در 19 مهر اعلام شد

بازار سرمایه / به گزارش رکنا ، در اولین روز هفته شاهد افزایش تقاضا و جهش قیمت در نماد‌های گروه خودرویی و بانکی هستیم.

عرضه و تقاضا در بورس

عرضه و تقاضا در بورس

در گروه فلزات اساسی نماد فولاد در قیمت ۱۷۶۱ تومان با افت ۲ درصد مواجه است.فملی نیز با عقب نشینی ۳ درصدی قیمت مواجه است. ذوب در محدوده صفر تابلو قرار دارد.

در گروه بانکی‌ها نماد وتجارت با رشد ۱ درصد همراه است. وبصادر در قیمت ۴۴۶ تومان رشد ۳ درصد دارد. وپارس در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت. وپاسار نیز پیشروی ۱ درصدی دارد.

خودرویی‌ها با افزایش تقاضا و جهش قیمت در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه هستند. خودرو در قیمت ۳۴۱ تومان صف خرید بالای ۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون سهم دارد. خساپا در قیمت ۲۸۲ تومان صف خرید ۳۸۰ میلیونی دارد.

نماد بترانس در قیمت ۳۸۰۰ تومان با رشد بیش از ۴ درصد در حال داد و ستد است.

نماد وبصادر با صف خرید ۹۵ میلیون سهمی همراه شد. حجم معامله بیش از ۵۸۲ میلیون سهم است.

در گروه فرآورده‌های نفتی شبندر مجددا به مدار مثبت بازگشت. شبریز در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه است. ونفت در محدوده صفر تابلو با نوسان مثبت همراه است.

فلزات اساسی امروز معاملاتی نوسانی را تجربه می‌کنند. کاوه٬ ارفع٬ هرمز٬ فولاژ٬ فسازان٬ فپنتا٬ فولای و فنوال از جمله نماد‌های پر عرضه‌ی گروه اند. فسرب٬ فباهنر٬ فنورد٬ فروس و کیمیا با افزایش تقاضا داد و ستد می‌شوند. فملی٬ فولاد٬ ذوب٬ فخوز معاملات خود را متعادل و منفی آغاز کردند.

خودرویی‌ها نیز نوسانی آغاز به معامله کردند. خودرو٬ خساپا٬ خگستر٬ خپارس٬ خمحرکه٬ خرینگ و خزر نماد‌های پر تقاضای گروه اند. خاذین٬ خکاوه٬ خفنر٬ خکار٬ ختراک٬ خموتور و خچرخش نیز با افت قیمت همراه اند.

اُفت ۳ هزار واحدی نماگر بورس در ۱۵ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۵ در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ واحد قرار گرفته است.

فولاد، فملی و تاپیکو بیش‌ترین تأثیر منفی و نماد‌های خودرو، وپارس و وبصادر بیشترین اثر مقبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت چهار هزار و ۹۷۶واحدی (۰.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۵هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۲درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۴۸نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۴۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۷۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های «خودرو»، «فولاد» و «فملی» در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۷۸۰میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود سه هزار میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۷۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش گشان، وملی و وشهر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام توسعه بین‌المللی پدیده شاندیز ۳۶۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وآیند، خودرو و سفارس در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۶۶۰میلیارد تومان (۵۶ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۸۵۰میلیارد تومان (۵۰ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۰ نماد و حجم صف‌های فروش در ۶۷ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۱۰درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«هتل و رستوران» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش حدود ۳۷۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «خودرو و ساخت قطعات» با تقاضای خرید ۴۴۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۴۰ درصد از ۶هزار و ۷۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع سه هزار و ۲۷۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۲۰۵ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به حدود ۱۰هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

نماد دارا یکم با رشد بیش از ۱ درصد در قیمت ۲۲۷۸۰ تومان در حال داد و ستد است.

همراه و اخابر از گروه مخابراتی ها امروز معاملاتی پر تقاضا را تجربه می کنند.

شتران پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله است.

در پایان معاملات امروز نماد شسینا جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده بمنظور اصلاح اساسنامه، کماسه جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بمنظور انتخاب اعضای هیئت مدیره متوقف خواهند شد.

نماد‌های معاملاتی با بیشترین ورود و خروج نقدینگی حقیقی

در معاملات امروز حدود ۲۴۰ میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقیقی‌ها به حقوقی‌ها (خروج پول حقیقی) صورت گرفت. فولاد، فملی و وبصادر با بیشترین حمایت حقوقی همراه بودند. بیشترین ورود پول حقیقی نیز در نماد‌های اخابر، وپارس و خودرو صورت گرفت. ارزش معاملات خرد امروز حدود ۹ هزار میلیارد تومان ثبت شد.

امروز شاخص کل با رشد هزار واحدی شاخص کل، آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۱هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس از ۹هزار و ۴۸ میلیارد تومان عبور کرد.

۲۷۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی بود و شاهد افت بیش از یک درصد ۲۶۰ نماد و رشد بیش از یک درصد ۲۹۹ نماد بودیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614831 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟