جزئیات افزایش 500 درصدی قیمت در بازار ماشین لباسشویی

در بازار لوازم خانگی و جهیزیه، قیمت‌ محصولات الکترونیکی به صورت افسار گسیخته در حال افزایش است. رشد قیمت‌ها البته تنها مشکل مصرف‌کنندگان نیست. بلکه کاهش تنوع در بازار و محدود شدن انتخاب‌ها بین محصولات ایرانی و چینی هم عاملی برای دست خالی بازگشتن مشتریان از فروشگاه‌ها محسوب می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد حداقل هزینه تهیه جهیزیه ۲۰ میلیون، هزینه متوسط آن ۹۶ میلیون و هزینه تهیه یک جهیزیه لاکچری به ۹۷۰ میلیون تومان می‌رسد.

ماشین لباسشویی یکی از همین کالاهای مهمی است که کنترل قیمت آن از دست مسئولان دولتی خارج شده و امروز به طور میانگین برای خرید یک محصول نسبتا با کیفیت و شناخته شده، باید چیزی حدود ۱۵ میلیون تومان سرمایه در اختیار داشته باشید. البته این قمیت‌ها به شرطی است که سراغ محصولات آلمانی یا کره‌ای نروید. در این صورت حتما با قیمت‌های بالای ۲۰ میلیون تومان مواجه خواهید شد.

اگر بخواهیم کمی به گذشته و حدود سال ۸۸ – ۸۹ برگردیم متوجه خواهیم شد که طی ۱۰ سال ماشین‌های لباس‌شویی چیزی حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ درصد رشد قیمت داشتند.

جداول قیمتی موجود در فضای مجازی اینطور نشان می‌دهد که در دهه هشتاد ماشین‌لباس‌شویی‌های آلمانی حدود ۴ الی ۵ میلیون تومان و کره ای‌‌ها بین ۲ تا ۴ میلیون قیمت‌داشتند. درباره محصولات چین هم اگرچه مشتری خاصی وجود نداشته و مردم تمایلی به خرید دستگاه‌ها این کشور نداشتند اما با حدود یک میلیون تومان امکان خرید لباسشویی از برندهای چینی فراهم بوده است.

اواخر دهه هشتاد همچنین می‌توانستید لباسشویی‌های ایرانی مانند پاکشوما و آبسال را به قیمت حدود ۵۰۰ هزارتومان خریداری کنید. این روزها در بهترین حالت با ۵۰۰ هزارتومان قادر هستید ماشین‌ لباسشویی قبلی خودتان را یکبار سرویس یا تعمیر کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟