زمان ثبت‌نام وام دانشجویی و دستیاری علوم‌پزشکی اعلام شد + جزئیات

وام دانشجویی / بهروز رحیمی اظهار داشت: تا دو هفته دیگر ابلاغ اعتبار وام های دانشجویان علوم پزشکی صورت می گیرد و دانشجویان متقاضی باید از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت به آدرس http://srd.ir/ درخواست خود را ثبت کنند.

 

وی افزود: تمام مراحل از ثبت نام تا پرداخت وام ها الکترونیکی بوده و پس از ثبت نام، دانشگاه ها فهرست اسامی دانشجویان را برای صندوق رفاه ارسال می کنند. پرداخت ها نیز در یک یا دو مرحله به صورت الکترونیکی صورت می گیرد و نیاز به حضور دانشجو نیست.

آغاز ثبت نام وام دستیاری از دو هفته دیگر

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره پرداخت وام دستیاری برای نخستین بار عنوان کرد: شیوه نامه پرداخت این وام آماده شده و تا دو هفته دیگر بارگذاری می شود. پیش بینی می شود حدود ۱۰ هزار دستیار، رزیدنت و دانشجوی دکتری این وام را دریافت کنند.

رحیمی تصریح کرد: برای دریافت این وام دانشجویان باید یک بار به بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه و حساب باز کنند و بار دیگر برای معرفی ضامن خود مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در تفاهم با بانک قرض الحسنه مهر این وام با کارمزد چهار درصد، بازپرداخت ۳۶ ماهه و دوره تنفس هشت ماه تا یک سال بسته به زمان فراغت از تحصیل دانشجویان، پرداخت می شود.

رشد ۵۰ درصدی انواع وام های دانشجویی

رحیمی در ادامه از رشد ۵۰ درصدی وام های هشت گانه دانشجویی مانند وام تحصیلی، مسکن، ودیعه مسکن، ضروری و متاهلی خبر داد و گفت: امسال در پرداخت وام ها شاهد رشد ۵۰ درصدی هستیم که در صورت بالا بودن تعداد متقاضیان، اولویت با مناطق محروم و متاهلان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه وام تحصیلی بیشترین تقاضا و پوشش را در بین وام های دانشجویی دارد، عنوان کرد: بیش از ۶۸ درصد وام های پرداختی در وزارت بهداشت وام تحصیلی است که شامل همه دانشجویان می شود. هدف گذاری امسال این است که جامعه هدف وام های دانشجویی ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر افزایش یابد و آمار دانشجویان دریافت کننده وام به ۱۲۰ هزار نفر برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟