برنج از سفره خانوار حذف خواهد شد ؟

مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج، با انتقاد از رسوب برنج‌های وارداتی در بنادر اظهار کرد: علی رغم تصورات مبنی بر مدیریت کالا‌های رسوبی در گمرکات کشور، اما همچنان برنج‌های وارداتی به سبب عدم تخصیص ارز ترخیص نشدند که امیدواریم این معضل هر چه سریع‌تر مرتفع شود.

او افزود: اگر بانک مرکزی سریع‌تر ارز مورد نیاز را به کالا‌های رسوبی در گمرکات کشور اختصاص دهد، دیگر نگران التهاب نرخ در بازار نیستیم.

کشاورز با اشاره به اینکه برنج دومین کالای استراتژیک پس از گندم به شمار می‌رود، بیان کرد: با توجه به آنکه ۵ تا ۶ دهک آسیب پذیر کشور برنج خارجی مصرف می‌کند، از این رو عدم تخصیص یا نوسان نرخ ارز منجر به حذف این‌ محصول از سبد خانوار می‌شود.

به گفته او، نرخ کنونی هر کیلو برنج وارداتی در بازار رشد بیش از صد در صدی داشته است به طوری که از نرخ مصوب هشت هزار تومان، به بالای ۲۰ هزار تومان رسیده است.

دبیر انجمن وارد‌کنندگان برنج در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه برنج وارداتی از افزایش بی‌رویه نرخ برنج ایرانی جلوگیری می‌کند، لذا کمبود و افزایش نرخ برنج‌ خارجی، نوساناتی در تولید داخل ایجاد می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟