والت دیزنی 28 هزار کارمند خود را اخراج کرد

والت دیزنی / شرکت والت دیزنی اعلام کرد 28 هزار نیروی کار خود را که بیشتر در پارک‌های تفریحی آمریکا شاغل هستند اخراج می‌کند. حضور در این پارک‌ها به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به شدت کاهش یافته‌است. دیزنی‌لند کالیفرنیا هنوز هم تعطیل است.

 

این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرد حدود دو سوم از این تعدیل نیرو مربوط به کارگران پاره وقت می‌شود.

دیزنی پارک‌های تفریحی خود در سراسر دنیا را با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل کرد. تمام این پارک ها به جز پارک دیزنی‌لند کالیفرنیا بازگشایی شدند ولی شرکت مجبور بود تعداد بازدیدکنندگان را کاهش دهد تا فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

جاش دامارو، رئیس شهربازی2های دیزنی گفت:« تصمیم تعدیل نیرو در پارک‌ها تصمیم بسیار سختی بود».

وی با اشاره به ظرفیت محدود پارک‌ها و بی ثباتی در مورد طول مدت همه‌گیری ویروس کرونا گفت عدم تمایل دولت برای برداشتن محدودیت‌ها و بازگشایی دیزنی‌لند، شرایط را در کالیفرنیا بدتر کرده است.

دامارو طی یادداشتی به کارکنان شرکت نوشت این تصمیم بسیار ناراحت کننده است. شرکت سعی کرد با کاهش هزینه ها، متوقف کردن پروژه ها و تسهیل عملیات‌ها مانع تعدیل نیرو شود. دیزنی از ماه آوریل مزایای بیمه درمانی برای کارگرانی که اجباراً به مرخصی فرستاده شده‌اند را پرداخت کرده است.

وی گفت:« ولی قادر نیستیم با این ظرفیت محدود تمام کارکنان خود را حفظ کنیم».

پارک والت دیزنی در فلوریدا قبل از همه گیری ویروس کرونا 77 هزار کارگر تمام وقت و پاره وقت داشت و تعداد کارگران در دیزنی‌لند کالیفرنیا به 32 هزار نفر می‌رسید. دیزنی تعداد کارگرانی را که در بخش پارک‌ها کار می‌کنند افشا نکرد.

دیزنی هفته گذشته از مقامات کالیفرنیا خواست دستورالعمل‌هایی صادر کرده و اجازه ورود دوباره بازدیدکنندگان را به دیزنی لند بدهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 611319 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟