قیمت میوه و سبزی در بازار امروز شنبه 22 شهریور 99 / آناناس 100 هزار تومان

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشندگان میوه و سبزی تهران از افزایش قیمت برخی اقلام میوه و صیفی خبر داد و گفت: طی یک‌هفته اخیر قیمت چند قلم کالا بی رویه افزایش یافته است که اتحادیه به عنوان مصرف کننده بزرگ تر، نسبت به این موضوع گلایه مند است.

او با انتقاد از رشد چندبرابری قیمت آناناس افزود: قیمت کنونی هر کارتن آناناس ۶۰۰ تا ۶۲۰ هزار تومان معادل هر عدد آناناس ۱۰۰ هزار تومان بوده که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

قیمت میوه

کارگر قیمت هر کیلو انبه ۴۰ تا ۵۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انجیر زرد ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان، انجیر سیاه ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، انگور بی دانه زرد ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان، انگور عسگری ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، آلو سیاه ۴ هزار تا ۸ هزارتومان، آلو شابلون ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، طالبی ۲ هزار تا ۵ هزار تومان، شاه پسند ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، خیار بوته ای ۴ هزار تا ۷ هزار تومان و خیارگلخانه ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: در حال حاضر هر کیلو سیب ۲ رنگ با نرخ ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان، سیب گلاب ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان، شلیل شبرنگ ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، شلیل ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان، گلابی بیروتی ۱۵ هزار تا ۲۷ هزار تومان، گلابی شاه میوه ۱۲ هزار تا ۲۳ هزار تومان، نارنگی ۵ هزار تا ۹ هزار تومان، نارنگی تخم ژاپنی ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان، هلو انجیری ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان، هلو ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان و هلو هسته جدا ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی عرضه می شود.

او نوسانات نرخ ارز را یکی از عوامل گرانی برشمرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی ۱۸ هزار تا ۲۳ هزار تومان است که با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود، در خرده فروشی‌ها عرضه می شود.

صادرات علت گرانی خیار و بادمجان

کارگر با اشاره به نوسان برخی کالاهای دیگر همچون خیار و بادمجان بیان کرد: با توجه به صادرات، قیمت این ۲ محصول با نوساناتی رو به رو شده است.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو بادمجان دلمه ای را ۴ هزار تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، بادمجان گلخانه ۶ هزار تا ۹ هزار تومان، بامیه ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار تا ۳ هزار تومان، پیاز قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، پیاز زرد یک هزار تا ۳ هزار تومان، سیب زمینی یک هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیرخشک ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، فلفل تند ریز ۳ هزار تا ۷ هزار تومان، فلفل شیرین ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان و فلفل دلمه سبز ۳ هزار تا ۶ هزار تومان است.

قیمت صیفی جات

او با اشاره به نرخ سایر انواع صیفی در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کلم بروکلی با نرخ ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمی ۲ هزار تا ۳ هزار تومان، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم سفید و قرمز ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، گل کلم ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، گوجه فرنگی یک هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان، لوبیا سبز ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، لیموترش ریز ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۲ هزار تا ۲۵ هزار تومان و هویج ۳ هزار تا ۵ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می شود.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو سبزی جور( پلو،آش،قورمه) را ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزی خوردن را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

کارگر با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه های نوبرانه پاییز نداریم، بیان کرد: این در حالی است که تا رسیدن محصول به پیک برداشت نمی‌توان پیش بینی خاصی راجع به شرایط بازار داشت.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان درباره آینده بازار میوه گفت: با توجه به آنکه با آغاز فصل پاییز، عرضه میوه‌های تابستان به پایان نرسیده است، نگرانی خاصی در بازار رخ نخواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604683 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟