فروش ارز سهمیه‌ای در صرافی‌ها فعلاً متوقف شد

به گزارش رکنا ،همزمان با افزایش چشم گیر قیمت ارز و ورود دلار به کانال های جدید قیمتی، صف های خرید ارز نیز مقابل صرافی های بانکی طولانی تر از قبل تشکیل و حتی در مواردی باعث دعواهای زرگری هم شد.

تصاویری که در روزهای اخیر از مقابل صرافی های بانکی منتشر شده بیانگر صف‌های بسیار طولانی بود؛ افراد حاضر در این صف ها به دلیل اختلاف نرخ دلار بانکی با آزاد ساعات طولانی در صف به امید خرید ارز دولتی و فروش در بازار آزاد و کسب سود حدوداً 4 میلیونی حضور پیدا می کردند.

بانک مرکزی از ظهر امروز اما به صرافی های بانکی دستور داد که دیگر مانند قبل نسبت به فروش 2200 دلار به هر فرد (کارت ملی) اقدام نکنند.

کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی بیانگر آن است که این سیاست فعلاً در دستور کار قرار دارد و مشخص نیست تصمیم سیاستگذار ارزی در آینده چه باشد.

در توضیحات ابلاغی به صرافی های بانکی آمده است که  "به استناد تصمیمات متخذه از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا فروش اسکناس از محل سایر کد (24) تا اطلاع ثانوی از سیستم سنا  حذف گردید بدین ترتیب فروش 2000 یورو و یا معادل آن به سایر اسعار به هر دارنده کارت ملی در سال منتفی گردیده است.

شایان ذکر است که نیازهای واقعی مشتریان از جمله ارز مسافرتی بیماری. و دانشجویی و غیره کماکان در شعب بانک‌ها و صرافی‌ها به متقاضیان ارایه می‌شود."

گفتنی است،‌پیش از این به گزارش تسنیم، صرافی‌های بانکی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کردند. این میزان ارز به هر متقاضی فقط یک بار در سال فروخته می شد. ضمن اینکه صرافی‌های بانکی نیز در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دادند.

 

 

 

 

 

کدخبر: 603418 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟