خبرهای خوب وزیر به کارگران و بازنشستگان + جزئیات

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان شیوع کرونا با مشکلاتی مواجه شدیم و از همان ابتدا تلاش کردیم با امکاناتی که در اختیار داریم، هم در امر تولید دارو و هم نگهداری بیماران به‌صورت سرپایی و بستری گام‌های موثری برداریم.

خدمات به بیماران کرونایی

وی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی اقدامات موثری در خصوص ارائه خدمات به بیماران کرونایی انجام داده است، افزود: ۴۰ هزار نفر از بیماران کرونایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی که حدود ۸۰ بیمارستان است، بستری شده که ۹۰ درصد آنها خوشبختانه به سلامت از این مراکز خارج شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در تولید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی قدم‌های موثری برداشته شد و همچنین مراکز مختلف ما، شهدایی را تقدیم کردند.

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

شریعتمداری، مهم‌ترین اقدام ماه‌های گذشته را متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دانست و گفت: ۵/ ۳ میلیون نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی مشمول متناسب‌سازی حقوق شده‌اند که در مرداد ماه با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومان متناسب‌سازی انجام شد؛ البته نیمی از این اعتبار در سال جاری هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: مشابه این اقدام نیز برای بازنشستگان کشوری در حال انجام است که آنها نیز بتوانند از افزایش حقوق برخوردار شوند. در مجموع حدود ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان از این طریق افزایش خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در تعیین دستمزد کارگران نیز با تمام مشکلات کارفرمایان و محدودیت‌های بازار، تلاش شد حقوق بازنشستگان متناسب با تورم افزایش پیدا کند.

افزایش حق مسکن کارگران

به گفته وی، آخرین اقدامی که انجام شد نیز افزایش ۳۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران بود که در دولت به تصویب رسید و اجرایی می‌شود.

پرداخت وام بدون ضامن تا سقف 5 میلیون تومان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با افزایش اعتبار، سقف تسهیلات آنها به ۵ میلیون تومان رسیده که می‌توانند بدون ضامن از آن برخوردار شوند. همچنین باشگاه مشتریان هم در تامین اجتماعی و هم صندوق کشوری ایجاد شد که بازنشستگان می‌توانند از خدمات فروشگاهی بیشتری برخوردار شوند.

شریعتمداری بیان کرد: در حوزه فنی و حرفه‌ای نیز تلاش شد کارها به آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی واگذار شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 599936 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟