خبر خوش گشایش اقتصادی از زبان نوبخت

معاون رئیس جمهوری روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی مازندران در ساری افزود: امریکا با تحریم ایران به دنبال متوقف کردن تمام برنامه‌های اقتصادی و زیرساختی کشورمان بود ولی با وجود تحریم‌های شدید و بسته شدن تمام راه‌های مبادلات بانکی و انتقال ارز، برنامه‌های توسعه‌ای و اقتصادی کشور متوقف نشد و ادامه یافت.

با وجود تحریم ها مشکلات اقتصادی را سپری کردیم

وی گفت: مبادلات ارزی ایران در حوزه صادرات و واردات سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار بود که با تحریم نفت، بخش زیادی از این مبادلات مالی متوقف شد ولی سازندگی کشور متوقف نشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: امروز در حالی که با این تحریم‌ها حتی انتقال ارز ناشی از صادرات غیرنفتی نیز بسته شد و جلوی انتقال ارز برای خرید داروی کرونا و بیماران خاص نیز گرفته می‌شود، ولی ما موفق شدیم با همه دشواری‌ها برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌ای کشور را پیش ببریم و حتی پرداخت حقوق و یارانه نیر سر وقت انجام شده است.

معاون رئیس‌جمهوری با تاکید بر این که امریکا انتظار داشت با تحریم شدید، دولت در پرداخت حقوق و یارانه نیز با مشکل مواجه شود، گفت: هیچ یک از برنامه‌ها و آرزوهایشان محقق نشد و امروز کناره گیری یا برکناری جان بولتون و هوک که از مسئولان ‌حوزه تحریم ایران بودند به عنوان شکست تحریم در سطح بین‌المللی تحلیل می‌شود.

دکتر نوبخت یکی از مهم‌ترین عوامل شکست تحریم‌های امریکا را مقاومت مردم دانست و افزود: ملت ما با وجود سخت شدن شرایط اقتصادی با مقاومت تحریم را به شکست کشاندند.

گشایش اقتصادی از زبان نوبخت

وی افزود: به هر حال با شکست تحریم بزودی گشایش اقتصادی در کشور صورت می‌گیرد. دولت نیز تلاش می‌کند با وجود محدودیت‌های مالی برنامه‌های اقتصادی خود را عملی کند.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه عصر دیروز برای بازدید، افتتاح و کلنگ زنی تعدادی طرح زیربنایی و زیست محیطی به مازندران سفر کرد.

شرکت در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران نخستن برنامه روز دوم سفر دکتر نوبخت به مازندران بود.

وی دیروز از طرح‌های در دست ساخت نیروگاه زباله سوز، سالن ورزشی ۶ هزار نفری، تالار مرکزی، بیمارستان ماهفروجک و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ساری مرکز مازندران بازدید کرد.

بازدید و افتتاح تعدادی دیگری از طرح‌ها از جمله آغاز تست آزمایشی نیروگاه زباله سوز نوشهر و طرح کمپوست تنکابن برنامه امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 595595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟