ضامن دریافت وام ودیعه مسکن چیست؟ + فیلم
حجم ویدیو: 14.08M | مدت زمان ویدیو: 00:01:55

به گزارش رکنا ، معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: مستاجران واجد شرایط یا از طریق معرفی‌نامه نهادهای حمایتی یا با گواهی کسر از حقوق یا حتی در رهن گذاشتن سهام عدالت، می‌توانند وام ودیعه مسکن را دریافت کنند.

محمود محمودزاده در گفت‌وگویی درباره جزئیات وام ودیعه با سقف ۵٠ میلیون تومان اظهار داشت: افرادی که حقوق ثابت دارند و خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی در تهران وام ۵٠ میلیون، در شهرهای بزرگ ٣٠ میلیون و در شهرهای کوچک ١۵ میلیون تومان تسهیلات با سود ١٣ درصد دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سقف این وام ۲۰ هزار میلیارد تومان است از محل تسهیلات کرونا پرداخت می‌شود، ادامه داد: مشخص نکرده‌ایم که سهم هر استان و کلان‌شهری چه مقدار خواهد بود و تعیین سهم هم نمی‌کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به این سوال که چه کسانی مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند، گفت: اولویت با خانواده‌های کم‌درآمد است و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی با معرفی‌نامه این نهادها می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. افرادی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند هم با ارائه فیش حقوقی از افرادی هستند که می‌توانند مشمول این وام شوند.

محمودزاده افزود: در این خانواده‌هایی که حقوق ثابت دریافت می‌کنند اولویت با افرادی است که بیشترین تعداد فرزند و کمترین دریافتی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه زوجینی که امسال ازدواج کرده باشند هم در اولویت قرار دارند، تاکید کرد: این وام به مجردها تعلق نمی‌گیرد و همچنین کسانی که شغل آزاد دارند هم در اولویت پرداخت این تسهیلات نیستند البته اگر منابع مازاد در اختیارمان قرار بگیرد افراد با مشاغل آزاد هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

میزان اقساط پرداختی وام ودیعه

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره میزان اقساط پرداختی هم گفت: درباره نحوه پرداخت این وام که مبلغ آن به مالک ارائه شود یا به مستأجر، بانک مرکزی در حال تصمیم‌گیری است اما مستأجر فقط اقساط سود آن را پرداخت خواهد کرد که برای وام ۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۳ درصد قسط هر ماه تقریباً ۵۴۰ هزار تومان است.

محمودزاده ادامه داد: هر ۵۰ میلیون تومان معادل ۱.۵ میلیون تومان اجاره است بنابراین ۵۴۰ هزار تومان به معنای پرداخت یک سوم اجاره خواهد بود به عبارت دیگر مستأجر دو سوم قدرت پرداخت اجاره بیشتری خواهد داشت.

شرایط دریافت وام ودیعه برای مستأجران واجد شرایط

وی با بیان اینکه مستأجران برای دریافت این وام نیازی به ضامن ندارند، گفت: مستأجران واجد شرایط یا از طریق معرفی‌نامه نهادهای حمایتی یا با گواهی کسر از حقوق یا حتی در رهن گذاشتن سهام عدالت می‌توانند این وام را دریافت کنند و در نهایت ضامن گزینه آخر خواهد بود و اگر هیچ یک از این موارد ذکر شده را نداشته باشند، باید برای دریافت وام به بانک ضامن معرفی کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ثبت‌نام‌ها برای دریافت وام ودیعه از هفته آینده آغاز می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 589440 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟