چه کسانی به دارندگان سهام عدالت ضرر زدند؟

به گزارش رکنا، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره تأخیر چند ماهه در واریز پول فروش سهام عدالت به حساب دارندگان سهام گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در خردادماه سال جاری اعلام کرده که دارندگان سهام عدالت می توانند 30 درصد از سهام مربوطه را به فروش برسانند.

عضو هیأت رئیسه مجلس افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، بانک‌ها باید از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرارداد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را به حساب مشتریان واریز کنند، اما متأسفانه بعد از گذشت هفته ها، هنوز بسیاری از متقاضیان به پول فروش خود نرسیده اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پول فروش 30 درصد از سهام عدالت حدود دو میلیون و 500 هزار تومان می شود، بازار سرمایه و بانک ها موظف هستند که وقتی معامله ای در بازار بورس انجام می شود، به سرعت وجوه را هر چه سریع تر به حساب فروشنده واریز کند تا فرد بتواند برای آن پول برنامه ریزی کند.

وی گفت: قطعا اگر فرد متقاضی اقدام به فروش 30 درصد از سهام خود نمی کرد، در شرایط کنونی می توانست آن را به مبلغ بالاتری در بازار سرمایه بفروشد، این به معنای آن است که تأخیر بانک ها و سازمان بورس در عدم واریز پول فروش سهام عدالت، به ضرر متقاضیان تمام شده است.

به گزارش خانه ملت، عضو هیأت رنیسه مجلس ادامه داد: بانک مرکزی به عنوان متولی حوزه بانکی باید به مسئله عدم واریز پول فروش سهام عدالت به حساب دارندگان سهام ورود کند و هر چه سریعتر نسبت به واریز وجوه مربوطه اقدام کند، قطعا اگر اقدام عاجلی برای تعیین تکلیف این مسئله صورت نگیرد، مجلس این پرونده را مورد بررسی قرار خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟