خودرو ارزان می‌شود؟

علی شکوهی درباره عوامل موثر بر افزایش قیمت خودرو توضیح داد: یکی از موارد موثر بر قیمت خودرو، نرخ ارز است و با توجه به رشد حدود 15درصدی قیمت دلار طی یک ماه گذشته شاهد افزایش قیمت خودرو بودیم؛ ضمن اینکه علاوه بر توقف کامل واردات خودرو، عرضه خودرو‌های داخلی نیز نسبت به تقاضای آن کاهش یافته که این موضوع بر التهاب بازار خودرو دامن زده است.

حکومت نظام واسطه‌گری در بازار خودرو

شکوهی با اشاره به دیگر عوامل موثر بر افزایش قیمت خودرو ادامه داد: متاسفانه بازار خودروی ما درگیر نظام واسطه‌گری است و این عامل باعث شده تا خودرو با افزایش حدود 50درصدی به دست مصرف‌کننده نهایی برسد؛ از طرفی حذف قیمت خودرو در سایت‌های فروش اینترنتی منجر به کوری قیمت‌ها و در نهایت تشدید التهاب بازار خودرو شده است.

به گفته این فعال بازار خودرو، عدم شفافیت در قیمت‌گذاری و فاصله بالای نرخ‌های اعلام شده در سایت‌های اینترنتی باعث سردرگمی خریداران و افزایش قدرت فروشندگان برای تغییر قیمت‌ها‌ شده است.

شکوهی به بی تاثیر بودن طرح‌های فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش خودروسازان در کنترل قیمت خودرو تاکید کرد و گفت: اولا تعداد خودروهای معوق خودروسازان بالا است و خودروهای فروخته شده در دو طرح اخیر به این تعهدات پاسخ نخواهد داد، ثانیا خودروسازان رفتار مناسبی با مصرف‌کنندگان در فروش خودرو به این روش‌ها نداشته‌اند به طوریکه خریدار همیشه دغدغه تفاوت قیمت خودروی ثبت نام شده با نرخ تحویل آن را دارد.

کاهش قیمت خودرو بعید است!

این فعال بازار خودرو درباره آینده قیمت‌‌ها اظهار کرد: با توجه به بی‌ثباتی شرایط فعلی، نمی‌توانیم چشم‌انداز دقیقی برای آینده بازار خودرو داشته باشیم اما به دلیل آشفتگی موجود، انتظار کاهش قیمت‌ خودرو در آینده بعید به نظر می‌رسد؛ همچنین اگر نرخ دلار کاهش یابد شاهد رکود بازار خودرو خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 586550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟