ایران از اقتصاد ترکمنستان اخراج شد!

به گزارش رکنا، هادی بیگی‌نژاد درباره محکومیت ایران در دادگاه بین‌المللی در پی مناقشه گازی با ترکمنستان، گفت: در پی قرارداد گازی ایران با ترکمنستان طی سال‌های گذشته، ایران مبلغ 2 میلیون دلار گازبهاء به این کشور بدهکار شده است، هرچند مدتی به جای وجه، کالا و خدمات با آن‌ها تهاتر شد اما از آنجا که ایران میزان بدهی خود به ترکمنستان را نپذیرفت، ترکمنستان از ایران در دادگاه بین‌المللی شکایت کرد که این شکایت محکومیت ایران را در پی داشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه ایران تاکنون خسارت چندانی در حوزه گاز ندیده است اما روابط ایران با ترکمنستان به قدری مخدوش شده است که مسئولان ترکمنستان مراودات اقتصادی خود را با ایران در تمامی حوزه‌ها کم کرده‌اند و این خسران حتی با پرداخت بدهی جبران نخواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران از ترکمنستان اخراج شده و جای ما را دیگر کشورها گرفته‌اند، اضافه کرد: این کشورها نیز در دیپلماسی اقتصادی به قدری قوی هستند که بعید است ایران بتواند دوباره جایگاه قبلی خود را در ترکمنستان بدست آورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی معتقد است وزیرنفت ناخواسته روابط ایران با ترکمنستان را مخدوش کرده است و هیچ توضیحی نمی‌تواند این خسران را جبران کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 585332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟