نحوه فروش سهام عدالت

به گزارش رکنا، فروشندگان سهام عدالت همچنان از تاخیر بانک‎ها در واریز پول فروش سهام‌شان گزارش می‌دهند. با این حال بانک‌ها زمان دقیقی برای واریز پول سهام عدالت مشخص نمی‌کنند و می‌گویند همه چیز به فرآیندی بستگی دارد که در بورس دنبال می‌شود.

کارگزاری‌های بانک‌ها هم پاسخ‌شان این است که به دنبال فروش سهام عدالت مردم در بهترین زمان ممکن هستند تا فروشندگان متضرر نشوند. فروشندگان اما از گرفتاری‌ها و نیاز مبرم‌شان به پول می‌گویند و معتقدند که بانک‌ها باید در زمان فروش سهام، این نکته را قید می‌کردند تا افراد تصمیم بگیرند که سهام‌شان را بفروشند یا نه؟

در این میان تعداد زیادی از مخاطبان درخواست کرده‌اند که وضعیت واریز پول فروش سهام عدالت در بانک پارسیان بررسی شود.

روابط عمومی این بانک در پاسخ به درخواست این دسته از مخاطبان، ضمن عذرخواهی از تاخیر در واریز پول فروش سهام عدالت توضیح می‌دهد: به محض اینکه متقاضیان فروش سهام عدالت فایل سفارش فروش‌شان را در بانک پارسیان ثبت می‌کنند، فایل اطلاعات آنها در چرخه سیستم سمات قرار می‌گیرد و به محض اینکه اطلاعات فروش پردازش و تایید شود، به کارگزاری پارسیان ارسال می‌شود.

روابط عمومی بانک پارسیان در پاسخ به اینکه مدت زمان ارسال اطلاعات مشتریان این بانک به کارگزاری چقدر است، توضیح می‌دهد که حداکثر در ۱۰ روز کاری بعد از ثبت اطلاعات متقاضیان در سیستم مالی، فهرست تقاضای فروش به کارگزاری پارسیان فرستاده می‌شود.

پس از این مرحله کارگزاری برای زمان فروش سهام عدالت مشتریان تصمیم می‌گیرد. کارگزاری‌ها می‌گویند که سهام سبد عدالت به تفکیک نمادهای مختلف جداسازی می‌شوند و به عنوان مثال سهام فلزات یا پتروشیمی‌ها و … جداگانه در فهرست فروش قرار می‌گیرند.

در واقع علت واریز پول سهام عدالت افراد در چند مرحله به این دلیل است که سهام سبد عدالت به تفکیک نمادها و جداگانه فروخته می‌شود. پس از اینکه سهام هر نماد فروخته شد پول آن حداکثر ظرف دو روز به حساب بانک ریخته می‌شود و بانک‌ها بلافاصله آن را به حساب مشتریان می‌ریزند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 582205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟