میزان افزایش اجاره‌ بها در تهران و کلانشهرها اعلام شد

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامی‌داشت یاد شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: شرایط اتفاق افتاده در سال ۶۰ شرایطی بود که قبلا سابقه‌اش را نداشتیم؛ الان از نظر امنیتی می گویم سال ۶۰ سال سختی بود. تلخ‌ترین حادثه از سال ۶۰ ماجرای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: مخالفین ما فکر می کردند ضربه بزرگی وارد کردند و کار تمام است. در شرایطی که رئیس جمهور عزل شده بود در ذهن‌شان این بود که این ضربه ضربه نهایی است. اما امام (ره) با آن توان و بیان قوی‌شان با کمک مردم از این ماجرا هم گذر کردند. هفت تیر شرایط کشور را عوض کرد . شعار «ایران پر از بهشتی‌ است» تحول عظیمی در سیاست ایران ایجاد کرد.

باید 3 قوه در کشور به هم نزدیک شوند

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: در آن دوران مثلث شوم آمریکایی‌ها، صدام و منافقین کشور را دچار مشکلات عظیم کرد. شهید بهشتی شخصیت کم نظیری بود که در آن حادثه از دست دادیم. به خاطر آن ایام هفته قوه قضاییه نیز در این ایام است. این هفته بسیار مهم را گرامی می داریم. در شرایط فعلی کشور تنها راه، نزدیکی این سه قوه است. پیش‌تر هم گفتم "پیوند" ما را به "پیروزی" می رساند. اگر همه پیوند لازم را داشته باشیم، خداوند پیروزی را نصیب‌مان خواهد کرد.

روحانی گفت: در تقویم کشور خرداد برای شروع کار مجلس است. در ماه تیر هفته قوه قضاییه است. مرداد برای ریاست جمهوری و تنفیذ رئیس جمهور جدید توسط رهبر معظم است. شهریور هفته دولت است. این 4 ماه همه پشت سر هم در تاریخ کشور قرار گرفته است. همان طور که ماه آن‌ها پشت سر هم است، سال شان هم پشت سر هم است و پشت هم قرار می‌گیرند.

امروز شدیدترین فشار اقتصادی را داریم

وی با بیان اینکه اگر سال 60 سخت ترین سال امنیتی بود، سال جاری سخت‌ترین سال اقتصادی کشور و سلامت جهانی است، گفت: فشار اقتصادی از سال 97 آغاز شد و امروز شدیدترین فشار اقتصادی را داریم. در این یک قرن تقریبا بیماری همانند بحران کرونا را نداشتیم و بی سابقه است. کمتر سراغ داریم که یک بیماری آنقدر دنیا را تحت فشار قرار دهد.

کرونا ارزش پول ملی را پایین آورده است

رئیس جمهور گفت: ببینید کشورهای اروپایی و امریکا که تحریم و فشار اقتصادی نداشتند اما تحت چه فشاری هستند. کاهش تولید ملی در تمام کشورهای صنعتی رخ داده است. از طرفی برخی مشاغل برای چند ماه تعطیل شد. ببینید چه ضربه عظیمی بر اقتصاد جهانی وارد شده است. برخی کالاها مثل خودرو 15 درصد کاهش تولید پیدا کردند. کرونا یک عارضه جهانی است. سابقه نداشت هیچ بیماری اینقدر در تولید مشکل ایجاد کند. ارزش پول ملی را در همه کشورها پایین آورده است. بورس را پایین کشیده، البته به جز کشور ما که رشد داشته است. بسیاری از کشورهای آسیایی و غیر آسیایی سرمایه های شان خارج شده است.

وی تصریح کرد: ما به عنوان کشوری که تحت فشار و تحریم هستیم یک ریال استقراض از بانک مرکزی نداشتیم. انگلیس 273 میلیارد پوند از بانک مرکزی‌اش قرض گرفته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 581043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟