نانوایان خواستار افزایش قیمت شدند

به گزارش رکنا، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران به تاثیر حذف بودجه خودکفایی گندم اشاره کرد و گفت: وضعیت گندم خوب است؛ اما نرخ نان باید تغییر کند؛ لذا تقاضای افزایش قیمت نان را داریم.

بیژن نوروز مقدم، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در تاثیر حذف بودجه خودکفایی گندم بیان کرد: چندی پیش وزیر گفت که تولید گندم در کشور خوب است و به شکر خدا نگرانی از بابت نان نداریم، اما سوال اینجاست که وضع گندم چه ربطی به میزان و قیمت نان دارد. آیا خوب بودن وضع گندم، دلیل بر عدم گران شدن نان است؟

وی اظهارکرد: گفته‌ها در اخبار و رسانه‌ها حاکی از احتکار آرد توسط سودجویان دارد اما اینکه این افراد واقعاً چه کسانی هستند و چه کسانی مسئولیت واقعی نظارت بر این افراد را دارند به خوبی برای مردم روشن نیست.

نوروز مقدم با تاکید بر افزایش روزافزون تمام عوامل دخیل در پخت نان بیان کرد: اکنون کارگرانی که در بخش نانوایی کار می‌کنند با میزان حقوق مشخص شده برای کارگران کار نمی‌کنند، اجاره بهای مغازه هر ساله سر به فلک می‌رسد، گندم گران می‌شود، حامل‌های انرژی بسیار بالا می‌رود، روغن قیمت تصاعدی در روز دارد. اینها به چشم بیننده، خریدار، مسئول و … نمی‌آید بلکه فقط قیمت دانه‌ای نان به چشم می‌آید. آیا تولید نان به این عوامل گفته شده بستگی ندارد؟ یا نانوایان در این کشور زندگی نمی‌کنند؟ چه انتظاری از نانوایی‌ها دارند که در زمان تقاضای افزایش قیمت نان، موضوع افزایش درصد نرخ نان در سال گذشته را یادآوری می‌کنند؟ مگر نه اینکه هرساله حقوق کارگر افزایش می‌یابد. پس چگونه است به نرخ نان که می‌رسیم افزایشی در کار نیست.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با تاکید بر درخواست افزایش نرخ نان عنوان کرد: از ابتدای سال در خواست افزایش نرخ نان را داشتیم؛ اما گفته شده که سال گذشته هزینه‌های نان کاملا بررسی و به قیمت نان اضافه شده است. از سال گذشته تا امسال آیا همه کالاها در یک قیمت ثابت مانده است. بنا به اعلام ستاد تنظیم بازار تخم‌مرغ شانه‌ای به ۲۲ هزار تومان رسیده است. آیا سال گذشته این مبلغ بود؟ اگر دولت آرد را به قیمت مناسب و تسهیلات دولتی به نانوایان ارائه دهد نانوا هم به بهای نان اضافه نمی‌کند؛ اما با توجه به مخارج فوق، چگونه می‌توان انتظار داشت تا نان در یک قیمت بماند. دولت باید تدبیر کند، نانوا بی‌تقصیر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 580079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟