عدم پاسخگویی به مشکلات سهامداران عدالت

به گزارش رکنا، فرآیند آزادسازی سهام عدالت از روز دهم اردیبهشت ماه آغاز شده است و تقریبا در همه مراحل فرآیند آزادسازی مردم با مشکلات و ابهاماتی رو‌به‌رو هستند، اما درحال‌حاضر مهم‌ترین مسئله برای آن دسته از سهامداران است که اقدام به فروش ۳۰ درصد از سهام خود از طریق بانک‌ها کرده‌اند.

طیق اعلام ستاد راهبری سهام عدالت، سهامداران از روز ششم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت داشتند تا با مراجعه به شعب بانکی فرم فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت را امضا کنند.

عدم واریز پول سهامداران / مبلغ واریز شده ها اندک است

اما پس از گذشته حدود چهار هفته از شروع ثبت درخواست فروش سهام عدالت از سوی مردم، هنوز بسیاری از سهامداران معترض هستند که پول فروش سهامشان را دریافت نکرده‌اند.

حتی برخی دیگر از سهامداران نیز نسبت به مبلغ واریز شده معترض هستند که این مبالغ از محاسبه ستاد راهبری سهام عدالت برای ۳۰ درصد از سهام، خیلی کمتر است.

مشکل سامانه فروش اینترنتی سهام عدالت

همچنین سامانه «سعدی» به‌عنوان نخستین سامانه فروش اینترنتی سهام عدالت در بورس ایران راه‌اندازی شد تا سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از طریق این سامانه سهام خود را مدیریت یا نسبت به فروش آن اقدام کنند.

اما این سامانه نیز برای سهامداران مشکل آفرین بوده است، برخی از سهامداران اظهار کرده‌اند که این سامانه پاسخگویی و پشتیبانی ندارند، همچنین علی‌رغم این که بیش از چند هفته است که درخواست فروش سهام خود را به سامانه داده‌اند اما هیچ‌گونه واریزی انجام نشده است.

سهامدارانی هم که از طریق کارگزاری‌ها برای مدیریت سهام عدالت خود اقدام کرده‌اند از مشکلات دیگری می‌گویند، بنابراین بخشی از جمعیت ۱۷ میلیون نفری دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند با این مشکلات مواجه هستند.

در حالی که مخاطبان هر روزه با پیام‌های بسیاری از مشکلات خود در سهام عدالت می‌گویند، اما مسئولانی که در این خصوص باید پاسخگو باشند پاسخ ندادن را در پیش گرفته‌اند.

علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی حدود دو ماه و حسین فهیمی، سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت حدود سه هفته است که به سوالات  برای پیگیری مشکلات سهامداران پاسخ نمی‌دهند.

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگویی کوتاه در پاسخ به این سوال که در مسئله سهام عدالت چه کسی باید به مشکلات مردم پاسخ دهد؟ گفت: آقای فهیمی باید پاسخ دهند. تعداد کسانی که تماس می‌گیرند زیاد هستند و دلیل نمی‌شود که این بندگان خدا پاسخ همه را بدهند. سوالتان را برای ایشان پیامک کنید جواب می‌دهند.

وی افزود: من درباره کلیت سهام عدالت صحبت می‌کنم و تا به الان در این زمینه‌ها (جزییات) مصاحبه‌ای نکردم، بنابراین سخنگو (سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت) باید پاسخگو باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 578834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟