بازگشایی تالارهای پذیرایی و قهوه خانه ها به این شرط + فیلم
حجم ویدیو: 14.54M | مدت زمان ویدیو: 00:01:59

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی کرونا مسائل اقتصادی را به شرح زیر بیان کرد:

1-  از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواسته شد تا به اندازه کافی ماسک رایگان در اختیار مردم بگذارد و مردم بتوانند از ماسک پارچه ای قابل شست و شو استفاده کنند.

2- مردم حتی الامکان بدون سفر باشند و دولت هم خدمات الکترونیک به مردم ارائه دهد. و هر هفته یک خدمت مهم به صورت الکترونیک اعلام و ارائه می‌شود از دریافت مجوز گرفته تا مساله بیمه شخص ثالث. هر هفته یک خدمت بزرگ به خدمت الکترونیکی تبدیل می‌شود.

3- روحانی از ادارات خواست تا میز خدمت‌شان محل اجتماعات نباشد و گفت: هم میز خدمت باید به گونه ای خدمت ارائه دهد که اجتماعات نباشد اگر اجتماع است و تا ظهر نمی‌تواند رسیدگی کند، به آنان نوبت دهد. امور اداری استخدامی باید در این زمینه کاملا تلاش کند مردم در صف‌های طولانی و بدون فاصله گذاری لازم، گرفتار این مساله نشوند.

خبر خوب روحانی در بخش تولید

4- ماه های فروردین و اردیبهشت امسال که البته خرداد هم همین شرایط را دارد، ‌تولیدات افزایش یافت. تولیدات ما در این ماهها نسبت به ۲ ماه اول پارسال،در بخش صنعت،‌ کشاورزی و خدمات ۱۰ تا ۱۲ درصد رشد داشته است.

5- در مورد صادرات نفتی: در ۲ هفته اخیر بسیاری از دروازه‌های ما با همسایگان غربی، شرقی، جنوبی و شمالی گشایش یافت و صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده است.

اعلام موارد جدید بازگشایی ها از امروز

6- در جلسه امروز بحث شد تا بیمه بیکاری کسانی که در دوران سه ماهه کرونا بیکار شدند، عملیاتی می‌شود.

7- بعضی کسب و کارها که بیمه نبودند و پرونده بیمه هم ندارند، امروز مشمول کمک شدند.

8-مقرر شد نمایشگاه‌های تخصصی امروز مجاز باشند به شرطی که ورود افراد ویژه و خاص در چارچوب مصوبات امروز در آن شرکت کنند.

بازگشایی تالارهای پذیرایی با ۵۰ درصد ظرفیت

9- تالار پذیرایی در جاهایی که قرمز نیست، می‌تواند باز شود، آن‌هم در چارچوبی که امروز تصویب شود یعنی ۵۰ درصد از ظرفیت آن به کار گرفته شود.

10- قهوه‌خانه‌ها می‌توانند بازگشایی کنند اما اقداماتی نظیر اردوهای تابستانی و برخی امور فعلا ممنوع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟