به گزارش رکنا، حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت اظهار کرد: تاکنون ۳۶۷ هزار نفر از مجموعه ۱۷ میلیون نفر که سهام عدالت خود را به روش مستقیم آزادسازی کرده اند، به بانک مراجعه و درخواست فروش کرده اند.
وی افزود: از این میان به تعداد ۴ هزار نفر هم از طریق کارگزاری ها اقدام به فروش سهام کرده اند.

رشد ۱۵ درصدی ارزش سهام عدالت

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: کسانی که از ۱۰ خرداد تا به امروز نسبت به فروش سهام خود چه به صورت سی درصد یا موردی اقدام کرده اند داراییشان تا حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است در اصل باید به این مسئله اشاره کرد که کیفیت و ترکیب این سهام به گونه‌ای است که در کوتاه مدت، میان مدت و به ویژه در بلند مدت همواره دو بازدهی مسلم را برای دارندگان این سهام دارد که در این راستا می‌توان نخست به افزایش ارزش دارایی‌ها و دومی سود سهامی است که سالیانه براساس تصمیم مجمع دریافت خواهند کرد.
او افزود: هم اکنون نکته‌ی دیگری که به محاسن در دست داشتن سهام عدالت می افزاید همان تصمیمی بود که رئیس جمهور در این بخش اتخاذ کرده و به کل بانک مرکزی ابلاغ فرموده اند. با توجه به این ضرورت دارد که ما ماننده سایر خدماتی که در بخش‌های مختلف آزاد سازی سهام عدالت برای سهامداران انجام داده ایم در این مسئله هم سعی بر این داریم تا اقداماتمان را به درستی انجام دهیم، یعنی برای اخذ کارت‌های اعتباری سهام عدالت رویه واحدی را برای سهامداران در نظر بگیریم که این موضوع در هفته آینده به درستی مشخص خواهد شد.
فهیمی در پاسخ به این سوال که ماجرای کارت‌های اعتباری چیست و چه سازو کار‌هایی برای شارژ آن‌ها وجود دارد؟ بیان کرد: برای اعطای کارت اعتباری که تعدادی از بانک‌ها علی الحساب اعلام آمادگی کرده اند، در آینده‌ی نزدیک قرار است تمام سیستم بانکی وارد این مرحله شوند.

دارایی سهام عدالت پشتوانه‌ کارت اعتباری

وی افزود: دارایی سهام عدالت پشتوانه‌ کارت اعتباری قرار خواهد گرفت و هر مشمول سهام عدالت چه آن‌هایی که ارزش دارایشان ۵۰۰ هزار تومان یا یک میلیون تومان باشد قادر خواهند بود به همان شعبه‌ بانکی که شماره‌ شبای آن را در سایت سهام عدالت به ثبت رساده اند جهت دریافت کارت اعتباری مراجعه کنند.
سخنگوی سهام عدالت در پایان تاکید کرد: حداقل ۵۰ درصد از سهام دارایی به صورت اعتبار در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. به طوری که سهامداران ما بتوانند از این نوع کارت بانکی در فروشگاه‌های کلا و خدمات بهره‌ی لازم را ببرند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟