سود فقط ۱۰ شرکت از طریق سجام بین سهامداران توزیع شد

به گزارش رکنا، حسین فهیمی در توضیح این مطلب که مهمترین مانع واریز سود سهام شرکت های بورسی از طریق سامانه سجام وجود نداشتن ارتباط قوی و آنلاین بین سامانه های بورسی قبل، حین و پس از معاملات در بورس است، افزود: قبل از راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مشتریان معروف به سجام وضعیت همین گونه بود.

وی اظهارداشت: خوشبختانه امروز زیر ساخت های مناسبی در بازار سرمایه فراهم شده که هر سهامداری در مجموعه بورس هر تعداد شرکتی که سهامدار باشد الان سامانه ها قادر هستند سود متعلق به آنها را از سامانه کدال تجمیع، محاسبه و به افراد بگوید جمع مطالبات سود شما از مجموع 40 تا 50 شرکت به فرض برای امسال چقدر است؟

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت گفت: ما در شرایط فعلی سالانه بین 50 تا 60 هزار میلیارد تومان از سود اوراق بهادار با درآمد ثابت را که عمدتاً برمی گردد به سود یکسری صکوک اسلامی، اسناد خزانه و سررسید اسناد خزانه از دولت، نهادهای عمومی و برخی شرکت ها دریافت و واریز می کنیم.

وی افزود: برای مثال اگر صبح ساعت 8 سودی دریافت شود تا ساعت 12 این پول به حساب مشتری واریز می شود یعنی به روز بعد موکول نخواهد شد اما در خصوص شرکت های بورسی تاکنون موفق شدیم سود 10 شرکت را توزیع کنیم دلیل روشن آن هم اینکه پول در اختیار ما قرار نمی گیرد.

فهیمی بیان داشت: انتقادی که از سامانه سجام می شود اینکه می گویند شما گفته بودید سودها را جمع آوری و پرداخت می کنید چرا به وعده خود عمل نمی کنید؟

وی ادامه داد: انتقاد بر می گردد به اینکه پول در اختیار ما قرار نمی گیرد یعنی شرکت هایی که باید پول را در اختیار ما قرار دهند الزام و تعهد کافی برای واریز سود به حساب سامانه های سجام ندارند تا ما به حساب سهامداران نهایی واریز کنیم.

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت تصریح کرد: یکی از راه های ملزم کردن اینها خود سهامداران هستند چون الزامات شرکت در مجمع عمومی شرکت که سود را توزیع می کند ایجاد می شود بنابراین خود سهامداران می توانند شرکت ها را مجاب کنند حتما سود را از این طریق معین توزیع کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 574819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟