از پروازهای داخلی و خارجی چه خبر؟

به گزارش رکنا، اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که شیوع ویروس کرونا در کشور از سوی وزارت بهداشت تایید و اعلام شد. به‌تدریج بسیاری از مشاغل و صنایع با تعطیلی در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی و شکستن زنجیره انتقال این ویروس مواجه شدند که در این میان صنعت هوانوردی و ایرلاین‌ها از این محدودیت‌ها بی‌نصیب نبودند. چرا که در پی اعلام وزیر راه و شهرسازی مردم بدون پرداخت جریمه بلیت سفرهای خود را کنسل کردند و بسیاری دیگر از پروازهای خارجی هم به دلیل شیوع ویروس لغو شد.

اما حالا به نظر می‌رسد وضعیت پروازهای داخلی و خارجی در حال تغییر و دگرگونی است. چرا که مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: وضعیت پروازهای داخلی به‌تدریج در حال تغییر و بهبودی است. چرا که با کاهش و رفع محدودیت‌ها از برخی کسب و کارها و مشاغل پروازهای داخلی نیز افزایش یافتند.

وی با اشاره به اینکه پروازهای داخلی نیز با وضعیت قبل از شیوع ویروس کرونا فاصله بسیار زیادی دارد گفت: درحال‌حاضر همه ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های کشور فعال شدند و بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از اول تا پنجم خرداد ماه ۱۲۱۷ نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد انجام شده و ۱۰۹ هزار و ۵۳۰ مسافر در این بازه زمانی جابه‌جا شده است که این نشان دهنده انجام بیش از ۲۰۰ پرواز در روز بوده اما باز هم باید منتظر ماند و بهبود کامل پروازهای داخلی را دید.

لندن، پاریس و آمستردام تنها مقاصد خارجی/ترکیه و بقیه در حال مذاکره

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی گفت: مذاکرات بین کشورهای مختلف برای از سرگیری پروازهای مسافری در حال انجام بوده و باید منتظر باشیم تا دیگر کشورها به‌تدریج شرایط لازم را فراهم کنند تا این پروازها از سر گرفته شود اما درحال‌حاضر تنها مقاصد خارجی برای پروازهای مسافری لندن، پاریس و آمستردام

وی افزود: مذاکرات با کشورهای مختلف مانند ترکیه در حال انجام است و بر اساس اعلام این کشور محدودیت‌های ترکیه از ۲۶ خرداد ماه برداشته شد و پروازها به این کشور از سر گرفته می‌شود اما باید منتظر ماند و به صورت عملی آن را مشاهده کرد.

برای کشورهای دیگر نیز باید گفت: مذاکرات در حال انجام بود و برخی از آنها محدودیت‌های خودشان را کاهش می‌دهند که امیدواریم هر چه سریعتر پروازهای خارجی نیز البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حالت سابق باز گردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 571774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟