شرط پرداخت بیمه بیکاری کرونا

به گزارش رکنا، مسعود بابایی درباره ارسال لیست بیمه مشمولان بیمه بیکاری ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به تامین اجتماعی اظهار کرد: مشخصات کامل مشمولان که تا پایان ۹۹.۱.۳۱ در سامانه ثبت نام کرده‌اند، پس از پالایش توسط سازمان تامین اجتماعی به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و از طریق این ادارات نیز به ادارات کل تامین اجتماعی استان ارسال شده است؛ ضمنا برای مشمولان و غیرمشمولان که تا پایان ۹۹.۱.۳۱ ثبت نام کرده‌اند پیامک مبنی بر مشمول یا عدم مشمول بودن ارسال شده است.

تصمیم گیری درخصوص متقاضیان اردیبهشت در کارگروهی جداگانه

وی درباره پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای مشمولان بیمه بیکاری اردیبهشت ماه ۹۹ نیز گفت: در ارتباط با مشمولان اردیبهشت‌ماه قرار است در کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی تصمیم‌گیری شود.

شرط پرداخت بیمه بیکاری ایام کرونا

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در عین حال شرط پرداخت مقرری بیمه بیکاری را مشمول بودن قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری دانست و گفت: کل مشمولان قانون کار که تابع قانون تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری هستند می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، اتباع خارجی، خویش فرمایان، بازنشستگان و از کارافتادگان کلی مشمول بیمه بیکاری نیستند.

درخواست ۶۸۹ هزار نفر پذیرفته شد

بابایی درباره آخرین آمار متقاضیان بیمه بیکاری نیز گفت: تعداد کل ثبت نام‌کنندگان تا روز گذشته ۸۲۲ هزار و ۸۶۸ نفر بوده که از این تعداد، ۶۸۹ هزار و ۹۲ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری کرونا شناخته شدند.

وی در پایان در خصوص اعتبار تخصیص یافته برای کمک به صندوق بیمه بیکاری گفت: در تاریخ ۹۹.۱.۲۳ مبلغ ۱۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار از طرف سازمان برنامه و بودجه به سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده شده است که درحال‌حاضر احتمالا اسفند و فروردین‌ ماه پرداخت شود ولی اعلام شده که بخش دیگری از اعتبارات در ماه‌های آتی پرداخت خواهد شد.

پیش از این با ابلاغ نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ۱۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار از محل بخشی از منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه‌های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی تخصیص پیدا کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 569269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟