تعداد خودروهای مشمول افزایش قیمت بیشتر شد/کنترل بازار خودرو با سیاست های جدید ثبت نامی

به گزارش رکنا، صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش خبری ۲۱ در خصوص بازار خودرو گفت: طبق مصوبه هفته گذشته تنظیم بازار قرار بود ظرف یک هفته شورای رقابت قیمت جدید خودروها را اعلام کند.

۸ خودرو مربوط به سایپا و ۱۴ خودروی شرکت ایران خودرو قیمت گذاری شود

او در پاسخ به این سوال که افزایش قیمت ها شامل همه خودروها می شود یا خیر تصریح کرد: در جلسه هفته پیش که در ستاد تنظیم بازار برگزار شد مقرر شده بود ۸ خودرو مربوط به سایپا و ۱۴ خودروی شرکت ایران خودرو قیمت گذاری شود اما در جلسه روز گذشته این میزان افزایش یافته است.

صادقی نیارکی در خصوص کنترل قیمت حاشیه بازار گفت: در کمیته خودرو که ذیل ستاد تنظیم بازار است تصمیماتی درباره تنظیم بازار خودرو از لحاظ نحوه فروش و نحوه ثبت نام با هدف عدالت در توزیع و واقعی کردن تقاضا اتخاذ کردیم.

او افزود: اگر تقاضا را واقعی نکنیم و به غیر از مصرف کنندگان اصلی برخی افراد سودجو هم وارد بازار شوند ممکن است حاشیه قیمت ایجاد شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در جلسه روز گذشته کمیته خودرو با حضور مراجع نظارتی محدودیت هایی برای ثبت نام خودرو وضع شد مبنی بر اینکه صرفا افراد بالای ۱۸ سال و هر کد ملی تنها یک بار می تواند خرید ثبت نامی خودرو داشته باشد. همچنین افراد در ۳۶ ماهه گذشته نباید از خودروسازها خریدی داشته باشند. اگر خودروها تا ۳ ماه مراجعه به گارانتی نکنند خدمات پس از فروش آن ها لغو خواهد شد.

واقعی کردن طرف تقاضا سیاست اصلی وزارت صمت در حوزه خودرو

صادقی نیارکی افزود: سیاست وزارت صمت واقعی کردن طرف تقاضا است البته اصلاح قیمت هم باید با نرخ منطقی صورت بگیرد تا حاشیه بازار ایجاد نشود. مجموعه سیاست های ما باعث کاهش تقاضا و عدالت در توزیع می شود.

او گفت: در شیوه های جدید فروش خودرو فرصت برابر به همه کسانی که ذیصلاح هستند داده می شود و اطلاعیه های آتی در خصوص فروش فوق العاده پیش فروش و مشارکت در تولید زمینه حضور متقاضیان واقعی خودرو را فراهم می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 568971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟