خروج 90 تریلی از مرزهای ایران / صادرات ایران فعال است

به گزارش رکنا، مبین‌علی میر مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونا مرز‌های رسمی سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان از سوی مسولان این کشور همسایه بسته شد.

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده از سوی مسوولان استانی به ویژه استاندار و همچنین نیاز مردم آنسوی مرز به کالا‌های ایرانی از روزدوشنبه هفته جاری تمامی بازارچه‌های مرزی استان شامل میرجاوه، کوهک، پیشین، جالق و ریمدان بازگشایی شده است.

تانکرها منتظر باز شدن مرزها هستند

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا تاکنون مقدمات اولیه صادرات کالا بوسیله ۱۲۰ دستگاه تریلی از بازارچه مرزی میرجاوه انجام شده که ۹۰ دستگاه تریلی موفق به صادرات مواد غذایی، خرما و مصالح ساختمانی به کشور دوست و همسایه پاکستان شده اند.

میر افزود: مبادلات کالا با کشور پاکستان اکنون تنها از طریق بازارچه‌های مرزی امکان‌پذیر است و صادرات به این کشور با قوت تداوم دارد.

با توجه به ممانعت مسوولان پاکستانی فعلا صادرات کالا از طریق پایانه‌های مرزی به آن کشور انجام نمی‌شود بطوری که هم اینک تعدادی تانکر حامل گاز مایع و برخی کالا‌های دیگر در پایانه مرزی میرجاوه در انتظار بازگشایی مرز هستند که به گفته مسوولان رایزنی در این مورد با جدیت ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 563791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟