ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟

به گزارش رکنا، در اسفندماه ۱۳۹۸، ارزش روز شرکت های حاضر در پورتفوی سهام عدالت بیش از ۲۳۹۷ هزار میلیارد ریال است.

در بخشی از این گزارش آمده است: در بررسی وضعیت موجود سهام عدالت، مشمولان و تعداد آنها، تعاونی های شهرستانی و شرکتهای سرمایه گذاری استانی و پرتفوی سهام عدالت مورد بررسی قرار گرفته است.

براساس اطلاعات مردادماه ۱۳۹۸ سایت سهام عدالت، تعداد مشمولان نهایی (به عنوان ۶ دهک پایین درآمدی) در سامانه سهام عدالت ۴۹,۱۶۹,۳۲۲ نفر هستند که از این تعداد، تنها ۶ میلیون نفر به عنوان مشمولان دهک های اول و دوم درآمدی (مشمولانی که براساس ماده (۳۴) قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی از تخفیف ۵۰ درصدی در بهای سهام بهره مند هستند) در نظر گرفته شده اند.

حدود ۴۹ میلیون مشمول سهام عدالت در قالب ۳۴۴ تعاونی شهرستانی سهام عدالت ساماندهی شده و در حال حاضر، ۳۰ شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در ۳۰ استان کشور وجود دارد.

مجموع مبلغ تسویه شده بابت اقساط سهام عدالت که از جمع سه رقم «مبالغ واریزی به حساب خزانه از محل سود شرکت های سرمایه پذیر»، «تخفیف ۵۰ درصدی در قیمت سهام برای دو دهک پایین درآمدی» و «مبالغ واریزی مشمولان» حاصل می شود، بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان است.

بر این اساس، از ۶۰ شرکت موجود در سبد سهام عدالت، سهام ۱۱ شرکت و بخشی از سهام شرکت دخانیات خارج شده و سهام ۴۹ شرکت به ازای مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان تسویه شده در سبد سهام عدالت باقی مانده است. شایان ذکر است که مطابق گزارش سازمان خصوصی سازی در اسفندماه ۱۳۹۸، ارزش روز شرکت های حاضر در پورتفوی سهام عدالت بیش از ۲۳۹۷ هزار میلیارد ریال است.

جدول قیمت سهام عدالت

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟