استمرار توزیع گوشت و مرغ منجمد تا پایان فروردین

به گزارش رکنا، رضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران با اشاره به اینکه محدودیتی در عرضه گوشت و مرغ به بازار وجود ندارد، اظهار کرد: بنابر مصوبه ستاد تنظیم بازار، توزیع گوشت و مرغ منجمد با نرخ مصوب در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین میوه و تره بار و صنوف تا پایان فروردین ادامه دارد.

وی قیمت مصوب هر کیلو گوشت گوساله منجمد درب سردخانه را ۳۸ هزار تومان و مصرف کننده ۴۰ هزار تومان و مرغ منجمد درب سردخانه ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان و مصرف کننده ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

سالمی ادامه داد: بنابر توصیه متخصصان عفونی، انجماد محصولات گوشت و مرغ از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید بر این مسئله که امکان ضدعفونی گوشت و مرغ منجمد به سبب پوشش نایلونی وجود دارد، بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا، متخصصان عفونی و کارشناسان تغذیه مردم را به استفاده از گوشت و مرغ منجمد ترغیب می‌کنند چرا که در پروسه تولید این امکان وجود دارد که محموله‌های گوشت و مرغ مبتلا به ویروس کرونا شوند، اما به سبب آنکه گوشت و مرغ منجمد در ماه‌های قبل تولید شده دیگر این نگرانی وجود ندارد.

خرید روزانه یک هزار تن مرغ مازاد

وی درباره آخرین جزئیات خرید مازاد مرغ از مرغداران گفت: روزانه به طور متوسط یک هزار تن مرغ مازاد از مرغداران استان‌های مختلف خریداری می‌شود.

سالمی در پایان قیمت خرید هر کیلو مرغ منجمد شیرینگ پک شده خط یک از مرغداران را ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و خط دو ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: خرید مرغ مازاد از مرغداران تا رسیدن قیمت به تعادل در بازار ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟