فروش فوق العاده و تخفیف های ٥ تا ۳۰ درصدی اصناف از امروز

به گزارش رکنا، دبیر کل اتاق اصناف ایران از شروع فروش های فوق العاده اصناف از امروز خبر داد و گفت: تخفیف های در نظر گرفته شده از ٥ تا ۳۰ درصد بوده که حتی تا ۶۰ روز می توانند این فروش فوق العاده را نیز تمدید کنند.

علی عوض پور در خصوص برنامه جدید اصناف برای ایام پایانی سال و خرید اقلام مورد نیاز مردم، اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین تلاش اصناف در حوزه تأمین و توزیع مواد شوینده، بهداشتی و ضدعفونی است تا در این شرایط مردم برای تهیه این کالاها با مشکل روبه رو نباشند.

وی در خصوص فروش فوق العاده صنوف مختلف در این روزها گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از امروز تا 30 اسفند ماه صنوف مختلف می توانند توزیع اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال از جمله مواد غذایی، پوشاک، کیف، کفش ، لباس و ... را شروع کنند.

دبیر کل اتاق اصناف ایران در واکنش به این سوال که مدت این فروش های فوق العاده چقدر است، خاطر نشان کرد: زمان شروع فروش فوق العاده در اختیار اتاق اصناف هر استان بوده و هر استان خودش در این خصوص تصمیم می گیرد و حتی می تواند تا 60 روز نیز این فروش فوق العاده را ادامه دهد که بستگی به نظر اتاق اصناف استانها است.

عوض پور با تأکید بر اینکه در فروش های فوق العاده محدودیتی در عرضه وجود ندارد ، تصریح کرد: در این طرح اتحادیه مواد غذایی، فروشگاه های زنجیره ای،پوشاک، کیف و کفش و هر اتحادیه دیگری می تواند به فروشندگان زیر مجموعه خود مجوز فروق فوق العاده وحتی حراج پایان فصل را بدهد.

وی در خصوص میزان تخفیف های در نظر گرفته شده نیز گفت: در اقلام مختلف این رقم متفاوت است ولی در مجموع از ٥ تا 30 درصد متغییر است. برای مثال در مواد غذایی این تخفیف ها از ٥درصد شروع می شود، در خصوص پوشاک ممکن است تخفیف ها از ١٥ تا 30 درصد باشد.

دبیر کل اناق اصناف ایران ادامه داد: میزان این تخفیف ها در اختیار اتحادیه ها است ولی به جز مواد غذایی که نرخ مصوب داشته و فروشنده می تواند از درصد فروش خود برای تخفیف استفاده کند، در سایر اقلام تأکید شده که تخفیف ها کمتر از ١٥ درصد نباشد.

وی در پایان گفت: سالهای گذشته سبد مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال بیشتر پوشاک، کیف و کفش بوده، ولی امسال به دلیل شرایطی که ایجاد شده، تا حدی سبد خانوارها بیشتر به سمت مواد شوینده و بهداشتی رفته است. بنابراین در این بخش نیز هیچ مشکلی در عرضه اقلام شوینده و بهداشتی وجود ندارد و حتی تخفیف هایی نیز در فروشگاه های زنجیره ای، واحدهای صنفی نیز در نظر گرفته شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547317 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟