10 اسفند یارانه معیشتی واریز می شود + جزئیات

به گزارش رکنا، دهم اسفند ماه چهارمین مرحله از یارانه حمایت معیشتی پرداخت می‌شود.

چهارمین مرحله از یارانه معیشتی ساعت 24 شنبه 10 اسفند ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت است.

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت می شود به گونه‌ای که برای خانوار‌های تک‌نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهارنفره 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان واریز انجام می‌شود.

به گفته مهدی قمصریان سخنگوی سازمان برنامه و بودجه قرار بوده است در این مرحله 757 هزار و 324 خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آن‌ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تایید شده، یارانه معیشتی مرحله اول و دوم و سوم را همزمان دریافت کنند که بدین ترتیب مجموع خانوار‌های دریافت کننده حمایت معیشتی به 18میلیون و 997 هزار و 96 خانوار می رسد.

به گفته وی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنان در حال ارزیابی سایر درخواست‌ها بوده و امکان تایید تعداد بیشتری از این خانوار‌ها در ماه‌های آتی وجود دارد و در هر مرحله که خانوار‌ها از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مورد تایید قرار بگیرند یارانه معیشتی از مرحله نخست برای آن‌ها محاسبه و واریز خواهد شد.

شرط واریز یارانه معیشتی به متولدین جدید

سخنگوی ستاد حذف یارانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: متولدین جدید به شرطی که خانوار آنها مشمول یارانه معیشت باشد، واریز خواهد شد.

حسین میرزایی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افرادی که مشمول یارانه معیشت هستند آیا متولدین جدید آنها نیز مشمول این یارانه خواند شد، اظهار کرد: موالید جدید به شرط اضافه شدن در لیست یارانه بگیران، به لیست معیشتی بگیران هم اضافه خواهند شد.

سخنگوی ستاد حذف یارانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مورد خانواده‌هایی که درحال‌حاضر مشمول یارانه معیشت هستند، گفت: در صورتی که خانوار آنها مشمول یارانه و مشمول معیشتی باشد، متولدین جدید نیز به لیست اضافه خواهد شد که آمار آن از سوی سازمان ثبت احوال ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر خانواده، تازه متولد شده مشمول یارانه نقدی و معیشت نباشد عملا مشمول نخواهد شد.

درحال‌حاضر ۱۸ میلیون خانوار مشمول طرح معیشت هستند. همچنین طبق پیشنهاد کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ قرار است منابع یارانه نقدی و معیشت ادغام و به حدود ۷۶ میلیون نفر یارانه پرداخت شود.

براین اساس دهم هر ماه یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌شودبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546450 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟