قیمت مرغ و تخم‌مرغ بازار شب عید مشخص شد

ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران، از ثبات قیمت تخم‌مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۸۴۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان است. با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که روند فعلی قیمت تخم‌مرغ در بازار ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع تخم‌مرغ وجود ندارد، بیان کرد: تولید ماهیانه تخم‌مرغ ۸۰ تا ۹۰ هزار تن است بنابر آمار روزانه ۲ هزار و ۹۰۰ تا ۳ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که بدین‌ترتیب کمبودی در عرضه وجود ندارد. به سبب تعادل قیمت، ۱۵ روزی است که مجوز صادرات صادر نشده است.

همچنین، برومند چهارآیین، کارشناس صنعت طیور با اشاره به اینکه کمبودی در مرغ بازار شب عید وجود ندارد، اظهارکرد: با توجه به جوجه ریزی صورت گرفته نه تنها کمبودی در عرضه مرغ‌ شب عید نداریم بلکه مازاد ۸۰ هزارتنی تولید همچون آواری بر سر مرغداران است.

وی افزود: با وجود مازاد چشمگیر تولید، قیمت مرغ در همین حد باقی خواهد ماند و تنها به سبب افزایش قیمت تمام شده، مرغداران همچنان در حاشیه زیان قرار خواهند گرفت. بنابر آمار، مرغداران از چهار ماه گذشته در فروش هر کیلو مرغ به طور متوسط یک هزار و ۵۰۰ تومان ضرر دیدند که بدین ترتیب رقمی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند. چهارآیین ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای صنعت طیور، واردات مرغ توجیهی ندارد و تنها به معنای تقدیم کردن یارانه به تولیدکنندگان خارجی است.

نایب رئیس کانون انجمن‌صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کاهش قیمت جوجه ارتباطی به مرغ شب عید ندارد، بیان کرد: با وجود آنکه مرغداران با جوجه بالاتر از ۵۰۰۰ تومان اقدام به جوجه‌ریزی کردند، از این رو کاهش قیمت جوجه تاثیری در نرخ تمام شده تولید ندارد.

حبیب اسداله‌نژاد، قیمت ۸۵۵۰ تومانی هر کیلو مرغ را غیر منطقی دانست و گفت: با توجه به افزایش قیمت جوجه یکروزه، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده ۹۷۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی ۱۴ تا ۱۴۵۰۰ تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545767 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟