یارانه نقدی و یارانه معیشتی سال آینده ترکیب می شود

به گزارش رکنا، به گفته هادی قوامی، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق از مبلغ ۳۱ هزار میلیارد تومانی که در لایحه بودجه برای اجرای طرح حمایت معیشتی خانوارها در نظر گرفته شده بود، ۲۰ درصد برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که ۷ میلیون نفر هستند اختصاص می‌یابد و ۲۸ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده بین ۷۸ میلیون یارانه‌بگیر به صورت یکسان توزیع خواهد شد. با این مصوبه کمیسیون تلفیق ۱۸ میلیون نفری که یارانه معیشت نمی‌گرفتند از این به بعد این یارانه را متناسب با اعضای خانوار دریافت می‌کنند و مبلغ یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز به ۱۲۲ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته‌ی قوامی، در سال آینده تنها یک یارانه که ترکیبی از یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین است، پرداخت می‌کنند. مصوبه کمیسیون تلفیق در این خصوص با تصویب مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد. این در حالی است که در حال حاضر دریافت کنندگان یارانه نقدی به ازای هر نفر 45 هزار و 500 تومان دریافت می کنند و خانوارهایی که مشمول دریافت یارانه معیشتی شناخته شده اند نیز بین 55 هزار تومان تا 205 هزار تومان یارانه دریافت می کنند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کمک معیشتی دولت به خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزارتومان و خانوار پنج نفر و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟