آغاز پرداخت وام 240 میلیونی مسکن با اقساط 4.3 میلیونی

به گزارش رکنا، شعب بانک مسکن امروز پرداخت وام 240 میلیون تومانی مسکن از محل اوراق را آغاز کرده اند و متقاضیان تهرانی می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن برای دریافت اوراق حق تقدم مسکن اقدام کنند.

پرداخت اوراق مسکن امروز در راستای مصوبه شورای پول و اعتبار است که سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن را از محل اوراق گواهی حق تقدم برای تهرانی ها (زوجین) به 200 میلیون تومان افزایش داد.

بنابراین گزارش، متقاضیانی که قصد استفاده از این اوراق را داشته باشند می توانند تا سقف 240 میلیون تومان از اوراق بهره مند شوند یعنی با استفاده از تسهیلات جعاله تا سقف 40 میلیون تومان این تسهیلات به 240 میلیون تومان خواهد رسید.

خبرنگار فارس در تماس با یکی از شعب بانک مسکن در خیابان انقلاب کسب اطلاع کرد که متقاضیان این اوراق باید در سایت سه جام ثبت نام و اطلاعات خود را در آن ثبت کنند.سپس باید در دفاتر پیشخوان احراز هویت شده و سپس برای خرید اوراق مسکن اقدام کنند.

مسئول یکی از شعب بانک مسکن در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص میزان اقساط وام 240 میلیون تومانی اوراق حق تقدم گفت: میزان اقساط وام 4 میلیون و 300 هزار تومان است که سه میلیون و 300 هزار تومان آن برای وام 200 میلیون تومانی و یک میلیون تومان آن برای وام 40 میلیون تومانی جعاله است.

بازپرداخت اقساط وام 200 میلیون تومانی(نرخ سود 17،5 درصد) 12 سال و بازپرداخت وام 40 میلیون تومانی(نرخ سود 17،5 درصد) 5 سال است.

وام ترکیبی اوراق مسکن در تهران از ۸۰ میلیون به ۱۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده که شامل ۱۰۰ میلیون وام خرید و ۴۰ میلیون تومان وام جعاله است.

در مراکز استان‌ها و شهر‌های کوچک نیز این نوع وام به ترتیب به ۱۲۰ میلیون و ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

کل باز پرداخت متقاضیان طی ۱۲ سال بابت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به‌روش پلکانی حدود ۵۲۰ میلیون تومان خواهد بود که سود وام جعاله نیز ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود، یعنی در مجموع متقاضیان باید بیش از ۳۴۰ میلیون تومان سود برای وام ۲۴۰ میلیون تومانی پرداخت کنند.

نکته حائز اهمیت این است که با توجه به رشد قیمت مسکن در دو سال گذشته پرداخت تسهیلات مسکن چندان نمی تواند قدرت خرید مسکن را بالا ببرد.

محمد رضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن باید حداقل ۵۰ درصد از قیمت تمام شده یک واحد آپارتمان را پوشش دهد، گفت: هم‌اکنون با وام ۲۰۰ میلیون تومانی حداکثر می‌توان ۱۵-۱۰ مترمربع آپارتمان خرید.

کارشناسان بر این باور هستند که در شرایط فعلی که قیمت مسکن رشد چشمگیری داشته بهتر است برای بالا بردن قدرت خرید متقاضیان مسکن، زمان بازپرداخت افزایش و سود آن کاهش یابد. همچنین تسهیلات به سازندگان مسکن با قابلیت انتقال به خریدار فراهم شود.تا در این راستا اقشار پایین و متوسط جامعه بتوانند نیاز مسکن خود را تامین کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 532879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟