۴ روش سودآور برای سرمایه‌گذاری در سال ۹۸

به گزارش رکنا، با گذشت ۹ ماه از سال ۱۳۹۸، آمارها نشان می‌دهد تا پایان آذر ماه، بازاری که برای سرمایه‌گذاران سودده‌تر بوده بازار سهام و تا حدودی طلا بوده است. بازار سهام طی سه فصل ابتدایی امسال توانست حدود ۱۰۰ درصدی بازدهی داشته باشد.

۹ ماه از امسال گذشته و در میان بازارهای مالی، عملکرد بازار سهام نسبت به دیگر بازارها بهتر بوده، به طوری که طلا با رشد تقریبا هشت درصدی نرخ و سکه و دلار با تغییر اندک قیمتی همراه بوده‌اند.

بورس

بازار سهام طی ۹ماهه ابتدایی امسال با رشد ۹۸ درصدی همراه بوده است. شاخص کل بورس در ابتدای امسال در سطح ۱۷۸ هزار واحد قرار داشت که با رشد ۹۸ درصدی بیش از ۱۷۵ هزار واحد افزایش یافت و در سطح ۳۵۳ هزار واحد قرار گرفت.

طلا

قیمت طلا طی ۹ماهه ابتدایی امسال با نوسان‌های زیادی همراه بوده که در نهایت بازدهی ۷٫۹ درصدی را طی این دوره به ثبت رسانده است.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد، با رشد ۷٫۹ درصدی از ۴۲۹ هزار تومان در ابتدای امسال به ۴۶۴ هزار تومان در پایان آذر ماه رسید.

کمترین میزان نرخ طلا از ابتدای امسال مربوط به ۲۷ تیر ماه و معادل ۳۹۳ هزار تومان بوده است.

سکه

قیمت سکه بهار آزادی در ابتدای امسال نسبت به پایان آذر ماه تغییر محسوسی نداشته است.

قیمت هر سکه بهار آزادی که در ابتدای امسال چهار میلیون و ۳۹۴ هزار تومان بود با رشد اندک ۳٫۵ درصدی پس از ۹ ماه، در پایان آذر ماه به چهار میلیون و ۵۴۹ هزار تومان رسید.

دلار

تغییر نرخ دلار نیز همانند سکه طی ۹ماهه ابتدایی امسال تقریبا بدون تغییر بوده است.

قیمت دلار (در صرافی ملی) که در ابتدای امسال ۱۲ هزار ۸۹۰ تومان بود با رشد ۰٫۳۵ درصدی در پایان آذر ماه در سطح ۱۲ هزار و ۹۴۰ تومان قرار گرفته است.

قیمت دلار در بهار امسال توانست روند صعودی را طی کند، به طوری که نرخ آن در اردیبهشت ماه در بالاترین سطح خود معادل ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان قرار گرفت.

منبع: تجارت نیوز

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529151 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟