یارانه معیشتی  ۱۰ دی واریز می شود

به گزارش رکنا، با اصلاح قیمت بنزین و افزایش نرخ آن از هزار به ۱۵۰۰ تومان سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان آزاد، منابعی ایجاد می‌شود که طبق اعلام دولت هر ماه در قالب کمک حمایتی به حساب خانوار‌های مشمول واریز می‌شود.

طبق پیش بینی‌های صورت گرفته از آبان امسال تا آبان سال آینده حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمد ناشی از افزایش قیمت بنزین باشد که در هر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، این رقم بین حدود ۶۰ میلیون خانوار توزیع خواهد شد این در حالی است که بعد از افزایش قیمت بنزین در سه روز متفاوت از آخرین روز‌های آبان تا دوم آذر، دور اول کمک‌های معیشتی واریز شد.

این درحالی است که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است دهم هر ماه کمک معیشتی پرداخت شود و این اعلام در مواردی این انتظار را ایجاد کرده که برای آذر نیز پرداختی انجام شده و فرداشب (دهم آذر) حساب خانوار‌ها شارژ شود.

بر این اساس در دهم دی ماه دور دوم کمک‌های معیشتی واریز می‌شود، برای کمک‌های معیشتی نیزکه به حساب سرپرستان خانوار در یارانه نقدی واریز می‌شود برای خانوار‌های تک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداختی انجام خواهد شد.

به نقل از افکارنیوز، گفتنی است؛ پرداختی بعدی یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی اختصاص دارد که بیستم آذر واریز می‌شود و پرداخت بعدی حقوق و دستمزد است که آخر ماه انجام خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟